Thursday, March 24, 2011

ASB... Saki Baki Tahi Unta...


Rasa macam geli hati pulak nak cerita... hahahhaha~~~ penyata ASB ni baru sampai rumah petang tadi.... bila saya bukak, tekejut tengok baki duit kat dalam tu.... mana pulak datang duit2 ni??? sedangkan balance dalam tu sikit jee tinggal... fikir punya fikir, dah tau dahhh~~~ ^^,)
Rupa2 nya... tu duit faedah time saya simpan duit hantaran bertunang dulu... masa tu saya ada masukkan RM11,000 kat dlm akaun ASB, bila dah putus, duit tu saya keluarkan habis  & bagi balik... Dah lama dah... tiba2 penyata ASB ni datang, tu la syiok... rupa2nya ada jugak faedah saya simpan duit tu kat dalam ASB dulu... hek3~~~
Jadi korang, kalau nak simpan duit, baik simpan dalam ASB, banyak faedahnya tau...

Faedah dia x banyak laa, tp cukup buat hati ni tergelak bila tengok tadi... Hik3~~~~
Penyata Faedah ASB

2 comments:

Chin Ell said...

Salamm.nak tanya jdi duit tu kite bole kuarkan la ye? Sbb sye pun mengalami situasi yg sme

faezah ridzuan said...

samalah kite..last asenye ade 12ringgit je ..4 tahun lepas..

Istighfar

ISTIGHFAR, kalimah yang sangat pendek, memiliki makna yang sangat dalam, sangat indah dalam hidup kita dan memiliki 2 makna.

1. Setiap kali kita mengucap Astagfirullahal'adzim, bererti kita memohon ampun dan maaf daripada Allah, minta ditutupkan aib kita. Semakin kerap kita beristighfar, semakin bersihlah kita dari dosa, kesalahan dan keaiban. Sebab itu Allah menyukai hamba yang beristighfar, kerana tak satu pun antara kita yang bersih dari dosa. Maka beristighfarlah agar Allah mengampuni dosa, kesalahan dan menutupi aib kita.

2. Setiap kali beristighfar, bererti kita brsungguh2 mohon daripada Allah agar memperbaiki hidup kita, menguatkan aqidah kita, membuat kita nikmat dalam ibadah khusyuk dan menjadikan akhlaq kita mulia.

Wallahualam~~~