Saturday, April 9, 2011

Rabbit...Bunny...Arnab...Comel sangat...

Petang tadi temankan adik2 pergi pasar minggu... nak cari Kiki betina... terkejut pulak tengok banyak giler Kiki, banyak dari biasa... slalunya takde la banyak sangat camni... comellll sangat2... geram rasa nak picit... =)) Saya beli Kiki betina...saya & adik punya... =D

Kiki di pasar minggu satok

Tengah pilih Kiki yang comel.. =)

Ni yang adik saya pilih..
Sampai rambang mata nak pilih Kiki mana nak ambik... sebab semuanya comel2... seekor RM25, masih kecik lagi... Comelll~~~ Betull~~~ (^_^) kalau korang tengok pun mesti geram... =D
Lepas beli Kiki tu, saya beli Mickey mouse pulak... hehhehe~~~

Nama dia sahol.. =)
Kiki dengan Sahol saya bawa ke UiTM... nak bagi kat orang, sebab dia ada Kiki jantan & saya yang ada betina, jadi nk suruh diorang couple dulu... hehehhehe~~~

Lepaskan kat batas bunga
Time kat UiTM, saya lepaskan kat batas pokok bunga je, seronok tengok Kiki lari2 bebas kat batu... masa tu, takde lagi orang datang tengok... tapi setengah jam lepas tu, banyak giler orang datang, dah macam pameran Kiki pulak kat situ... hehhe~~~


Mula2 yang datang, seorang 2 je... Tak lama lepas tu datang lagi...dan datang lagi.... (^_^) Seronok pulak diorang ni main dengan Kiki... siap ambik gambar pulak tu... =D

Makin ramai yang datang... =D

Ambik gmbar & main dengan Kiki
Bila tengok student ramai datang & bermain dengan kiki tadi, saya pun terfikir... UiTM ni selalu buat Expo, Karnival & jualan.... Kalau time karnival kat UiTM, Kiki ni boleh buat bisness jugak... Buat la kandang guna pagar plastik rendah, letak la beberapa ekor kat dalam tu, pastu sapa yang nak main & ambik gambar dgn kiki2 ni, kena bayar RM1 or RM2... hehheheh~~ Sekarang ni, apa2 pun boleh buat duit kan??? (^_^)
.
.

3 comments:

Anonymous said...

tikus juak best... tikus pat ngkah atas padong

Yatt Moore said...

macam kenal jk org tua yang berik komen tikus atas padong tok... Cikgu tonggek ka??? hehehehe~~ =P

Anonymous said...

comel rabbit kiki ni,hi3 rasa nak cubit je,hi3

Istighfar

ISTIGHFAR, kalimah yang sangat pendek, memiliki makna yang sangat dalam, sangat indah dalam hidup kita dan memiliki 2 makna.

1. Setiap kali kita mengucap Astagfirullahal'adzim, bererti kita memohon ampun dan maaf daripada Allah, minta ditutupkan aib kita. Semakin kerap kita beristighfar, semakin bersihlah kita dari dosa, kesalahan dan keaiban. Sebab itu Allah menyukai hamba yang beristighfar, kerana tak satu pun antara kita yang bersih dari dosa. Maka beristighfarlah agar Allah mengampuni dosa, kesalahan dan menutupi aib kita.

2. Setiap kali beristighfar, bererti kita brsungguh2 mohon daripada Allah agar memperbaiki hidup kita, menguatkan aqidah kita, membuat kita nikmat dalam ibadah khusyuk dan menjadikan akhlaq kita mulia.

Wallahualam~~~