Wednesday, June 15, 2011

Hari Terakhir Bersama Teman Sepejabat

Hari ni, 15 Jun 2011... Hari terakhir saya kerja kat Jabatan Perangkaan sebagai pekerja sambilan... Saya berhenti kerja sebab saya dah dapat tawaran kerja di tempat lain di Klik >>> MEMC Kuching. Sedih tu memang ada, walaupun sebelum ni kami pernah juga berpisah ketika tamat kontrak kerja, lepas tu kami akan jumpa balik kalau ada kontrak baru. Tapi saya berhenti hari ni, saya tak jumpa mereka lagi, jumpa pun kalau nak lepak kat luar sama-sama...

Dari Kiri : Kak Ziah, Kak Ita, Ajis & Saya
Minggu lepas, Kak Ziah yang berhenti sebab dapat tawaran menjadi kaunselor kat Kolej Tun Abdul Razak, minggu ni saya pulak yang berhenti... Masa kat pejabat tadi tak terasa lagi sedih, sebab masih gurau2 dan happy2 dengan diorang. Tapi bila dah sampai kat rumah, tetiba rasa sedih pulak bila terkenangkan kawan2... kalau kerja tempat baru belum tentu lagi dapat kawan yang gila2 macam sekarang... Serius tadi rasa macam nak menangis bila dengan Kaban buka lagu Klik >>> Saat Terakhir by ST12, tapi tahan  je laaa.... Hahahhahah~~~ Adoiii~~~ Sengal betul laaaa...
Dari Kiri : Aman, Ajis, Daus

Terasa rindu kat semua kawan di pejabat, terutamanya Daus, Ajis, Kak Ita, Kak Ziah, Aman & Nana... Sebab diorang la kawan rapat saya masa kontrak ni...

~Ajis budak sengal dan ceria, suka buat lawak kat ofis. Kalau dia senyum, mata terus tak nampak... heheheh~~~.
~Kak Ita gila2, suka buat lawak, suka sakat kawan2 dan suka tidur masa kerja... hehehe... Kalau pergi kerja, saya selalu  tumpang kak ita...
~Nana lucu macam budak kecik dan selalu disakat ajis, rajin buat kerja dan banyak stok BP.. hehehe~~~
~Kak Ziah baik dan selalu kena buli. Kak ita jodohkan kak ziah dengan Daus... hehehe~~~ Kalau nak jalan2 mesti kami naik kereta kak Ziah, sebab MyVi besar boleh muat kami 6 orang sekali gus... heheehh~~~
~Aman budak baik jugak tapi kalau makan dia memilih, selalu sakat kak Ziah dan kalau dia gelak, ofis sebelah pun boleh dengar... ehhehe~~~
~Daus....rasanya yang paling rapat, sebab kami dah kawan dari kontrak lepas.. kalau ada apa2 memang saya share dengan daus.. Sengal macam Ajis jugak sebab diorang ni adik beradik... ehhehehe~~~ Kalau jalan2 kat pasar dia jumpa kerusi "Rest&Go", dia mesti singgah dan bayar RM1... (^____^)

Hari ni kami dapat makan ramai-ramai 6 orang, kami ambik Kak Ziah dari Kolej dan makan kat Rumah Hijau, Satok... Best sangat-sangat, lepas ni tak tau lagi dapat ke tak pegi lepak makan macam tu, sebab saya kerja kilang, payah nak keluar... Betul-betul SAYANG kat korang... Walaupun dah berhenti, itu tak bermaksud tak jumpa lagi... Nanti masih boleh "hangout" sama2, tengok wayang dan keluar makan... (^____^)

Dari Kiri : Daus, Kak Ziah, Ajis & Saya

Kat MEMC nanti, saya jadi pelatih selama 6 bulan dibawah program Pemerkasaan Siswazah... Kalau dalam tempoh 6 bulan tu saya bagus buat kerja, insyaAllah diserap sebagai pekerja tetap... Kerja kilang pun kilang lah... Sebab masa belajar dulu, saya ambik Chemical Engineering, jadi bidang kerja memang tertumpu kepada bidang Prosesan dan Pengeluaran.. Kalau nak harapkan kerja pejabat, memang tak banyak la peluang... Heheheheh~~~ (^____^)
20 Jun 2011 ni saya melapor diri, Harap-harap kat sana nanti baik semuanya..
.
.

No comments:

Istighfar

ISTIGHFAR, kalimah yang sangat pendek, memiliki makna yang sangat dalam, sangat indah dalam hidup kita dan memiliki 2 makna.

1. Setiap kali kita mengucap Astagfirullahal'adzim, bererti kita memohon ampun dan maaf daripada Allah, minta ditutupkan aib kita. Semakin kerap kita beristighfar, semakin bersihlah kita dari dosa, kesalahan dan keaiban. Sebab itu Allah menyukai hamba yang beristighfar, kerana tak satu pun antara kita yang bersih dari dosa. Maka beristighfarlah agar Allah mengampuni dosa, kesalahan dan menutupi aib kita.

2. Setiap kali beristighfar, bererti kita brsungguh2 mohon daripada Allah agar memperbaiki hidup kita, menguatkan aqidah kita, membuat kita nikmat dalam ibadah khusyuk dan menjadikan akhlaq kita mulia.

Wallahualam~~~