Thursday, June 30, 2011

Poret Pasal Kerja Baru... =D

Hari ini hari ke-4 saya berkerja di MEMC... Saya masih lagi rindu kat kawan2 di JP... Rindu sangat... Yela, kawan lama takkan sama dengan kawan2 baru, betul tak? Mungkin sebab saya tak jumpa lagi kawan yang saya betul2 serasi...(^___^)

Kat sini saya belajar banyak benda baru yang saya tak akan dapat kalau kerja di JP.... Saya rasa lebih seronok berkerja sebab memang inilah bidang kerja saya, bukan nya duduk di pejabat 8 jam... Cukup jam je saya buat air liur... Mak aaaiii~~~ Kalau bertahun kerja camtu, mahu nya jadi lembab otak ni... Hehehhe~~~ (^___^) Suasana kerja dalam industri memang sibuk dan mencabar, ini lah pertama kali merasa kerja dalam industri pembuatan dan pengeluaran. Dari dulu dah saya cari tempat, tapi tak jumpa yang sesuai dan berminat, sampailah saya tahu pasal MEMC ni... InsyaAllah saya akan cuba bertahan disini... =D



Kerja kat sini akan jadi lebih seronok kalau dah dapat ramai kawan, buat masa ni tak berapa nak rapat sangat, sebab baru je nak kenal... Budak2 kat sini banyak hensem-hensem dan comel-comel tau... Menggatal... =P

Ada sorang budak dekat kilang ni comel laa, tapi tak sama bahagian..... Suka saya tengok... Ish3~~ ape niii... tak baik... Tapi takpe, yang penting niat tu betul... Nak berkawan~~~ Yela kawan... Tak salah kan??? =D Hihihi~~~

First day kerja saya dah dapat syif malam, sebulan lah kerja malam... Orang kata, kalau tak biasa kerja malam, memang payah nak jaga mata dari tidur. Tapi saya rasa OK jerr...xde lah nak mengantuk pun.. Cuma KAKI je sakitttt.... hehehhehe~~~ Jarang dapat nk duduk. Tapi tak pe, tu la namanya lumrah bekerja... Lama2 biasa la tu... Kalau asyik nak senang je, bila la nak majuuuu oiii~~~ (^___^)

Ni je kot yang saya nak poret... Sekarang ni jam pukul 10.00pagi, saya baru je balik kerja malam, tak tidur lagi ni dari semalam... Mata dah mengantuk sangat2... Tapi tak boleh nak tidur, sebab lepas ni nak turun kelas lagi... HUuuurrgggghhhh~~~ Mengantuk siottt... Takpe, malam nanti saya tidur puas2... =)
Tata..Titi...Tutu~~~~

**Budak yang saya suka tengok tu dah pun jadi suami saya sekarang ni... Alhamdulillah... bertemu jodoh di MEMC... (Update entry : 17.10.2012)
.

No comments:

Istighfar

ISTIGHFAR, kalimah yang sangat pendek, memiliki makna yang sangat dalam, sangat indah dalam hidup kita dan memiliki 2 makna.

1. Setiap kali kita mengucap Astagfirullahal'adzim, bererti kita memohon ampun dan maaf daripada Allah, minta ditutupkan aib kita. Semakin kerap kita beristighfar, semakin bersihlah kita dari dosa, kesalahan dan keaiban. Sebab itu Allah menyukai hamba yang beristighfar, kerana tak satu pun antara kita yang bersih dari dosa. Maka beristighfarlah agar Allah mengampuni dosa, kesalahan dan menutupi aib kita.

2. Setiap kali beristighfar, bererti kita brsungguh2 mohon daripada Allah agar memperbaiki hidup kita, menguatkan aqidah kita, membuat kita nikmat dalam ibadah khusyuk dan menjadikan akhlaq kita mulia.

Wallahualam~~~