Thursday, June 30, 2011

Setiakah Kita???

Petang2 camni, terfikir pulak tentang sesuatu... Terfikir tentang HATI... Hati... Bukan makanan yerr... tapi Hati atau Feeling atau Perasaan.... Heheheh~~~ (^___^)
Susah kita nak huraikan dan terangkan pasal ni... Hanya kita sendiri yang tahu dan faham dengan apa yang kita rasa... Kenapa kita senang jatuh hati?? Itu ke yang dinamakan TAK SETIA?? Munkin lah kot... Tapi maksud SETIA tu sendiri kita payah nak huraikan... Kamu tahu ke maksud SETIA??? Kalau tahu, bagitau laaa... Kita berkongsi... =D
Ada yang kata mereka setia, tapi rapat dengan "kawan" berlainan jantina lain... Ada yang kata mereka setia, tetapi sering berSMS dengan kawan yang lain... Dengan alasan KAWAN jerr, bukan ada apa2 pun, mereka tetap SETIA pada yang SATU... TAPI...tanpa kita sedari, ketika sering melayan SMS dari "kawan", hati kita boleh terdetik suka kalau ada ketika si "kawan" pandai mengambil hati dan mengambil berat tentang kita lebih dari pasangan kita sendiri... Akhirnya, berlakulah saat2 berbunga dihati yang menyebabkan berlakunya CURANG... Itulah yang pernah berlaku kepada saya dan saya agak Fobia kalau BF saya berSMS dengan kawan perempuan lain... Saya dah serik dilakukan begitu. Makan hati berulan jantung bila dapat tahu dia curang dan akhirnya kami putus tunang sebab saya pun jadi budak jahat jugak sebab nak balas dendam... Bodoh la saya ni... (~____~)

Payah lah nak terangkan... Sebab saya sendiri jenis yang banyak kawan lelaki kalau dibandingkan dengan perempuan... Saya lebih selesa berkawan dengan lelaki sebab Lelaki tak banyak mulut, jarang mengumpat dan tak jaga tepi kain orang... Kalau dengan perempuan, faham2 sendiri je lah macam mana mulut kaum perempuan. Saya sendiri pun perempuan, jadi saya tau laa... =D
Kalau saya dah rapat dengan "kawan" ni, saya suka berSMS... Tapi hati sendiri kena jaga, takut pulak TERsuka kat "kawan" ni... Parah jadinya... hahhahah~~ Tapi, ada jugak yang salah faham, mereka ingat bila berSMS, maksudnya untuk nak jadi couple... Rapat bukan bermaksud couple... Bak kata orang, berkawan biar Beribu, bercinta hanya Satu...

TAPI...saya ni ada masalah dengan hati saya sendiri... Saya MUDAH untuk suka dengan seseorang kalau saya tengok dia baik... Tapi, bila dah tau suka tu, pandai2 la saya kontrol... Pertama sekali, niat tu kena betul... (^___^) Saya dah serik dan fobia nak mainkan hati orang... Cukup lah dah merasa putus tunang SEKALI... Jangan biarkan pisang berbuah dua kali...
Saya sendiri tak tahu DEFINISI setia... Ada yang kata setia tu kita tak boleh "berkawan" dengan orang lain, tak boleh berSMS dengan "kawan" lain... kalau dah macam tu, kita ni serupa je dengan golongan Anti-Sosial.... Huuurrrmmmm~~~ Ntah laaa... Fikir2lah sendiri yerr... (^___^)
.
.

No comments:

Istighfar

ISTIGHFAR, kalimah yang sangat pendek, memiliki makna yang sangat dalam, sangat indah dalam hidup kita dan memiliki 2 makna.

1. Setiap kali kita mengucap Astagfirullahal'adzim, bererti kita memohon ampun dan maaf daripada Allah, minta ditutupkan aib kita. Semakin kerap kita beristighfar, semakin bersihlah kita dari dosa, kesalahan dan keaiban. Sebab itu Allah menyukai hamba yang beristighfar, kerana tak satu pun antara kita yang bersih dari dosa. Maka beristighfarlah agar Allah mengampuni dosa, kesalahan dan menutupi aib kita.

2. Setiap kali beristighfar, bererti kita brsungguh2 mohon daripada Allah agar memperbaiki hidup kita, menguatkan aqidah kita, membuat kita nikmat dalam ibadah khusyuk dan menjadikan akhlaq kita mulia.

Wallahualam~~~