Friday, July 15, 2011

Menggatal Lagi...

Menggatal??? Siapa menggatal??? Mana ada.... (^___^) Pembetulan...word agak tak betul... hihihi~~~
Tak ada siapa pun yang menggatal... Saya saja nak tulis tentang diri sendiri... Letak tajuk menggatal, sebab banyak orang suka mengata saya ni SUKA menggatal... Hahahah~~~ lantak la korang, saya tak kisah pun, janji saya HAPPY... (^__^) kan3???

Actually, saya tak menggatal pun... Cuma saya lebih banyak berkawan dengan lelaki kalau nak dibandingkan dengan kawan perempuan... Lebih selesa kot... Ntah laaa... kalau kawan perempuan saya boleh dikira la ada beberapa orang je... Kalau orang yang tak kenal saya atau baru je kenal, memang orang akan kutuk dan mengumpat habis-habisan... Saya dah biasa kena pun... bukan pertama kali... Tapi apa boleh buat... Itulah saya... Saya memang macam ni... Apa salahnya saya berkawan dengan lelaki?? saya tak buat jahat pun, berkawan pun macam biasa... Mana ada luar biasa... =P



Kenapa saya berkawan dengan LELAKI lebih banyak??? Itu yang menjadi persoalan... Huhuhu~~~ 
Pertama sekali, saya selesa... BUKAN selesa berkepit, TAPI selesa bergaul dan berbual... SEBAB, kalau lelaki bercakap, mereka KURANG mengutuk dan mengumpat orang lain... Kalau berbual pun, berbual kosong dan KADANG2 ada jugak 18SX... Tu memang dah biasa, lumrah otak lelaki... heheheh~~

Kedua... saya ni jenis perempuan kasar yerr... Maaf kalau ada yang fikir saya ni lembut... Rupa luar memang feminin, tapi kat dalam agak keras... Keras macam mana pun, perempuan tetap perempuan... saya KUAT MENANGIS la pulakkkk.... haduiiiiii~~~ =P memandangkan saya kasar, jadi lebih selesa la kalau nak bergaul dengan lelaki... Kalau dengan perempuan, saya tak boleh nak kasar sesuka hati, nanti ada yang terkecil hati atau cakap saya ni kurang ajar pulak... =( sedehhhh~~~ huhuhuhu~~

Ketiga... Saya rasa saya suka lelaki, sebab tu la saya berkawan dengan lelaki... Mana tau ada yang berkenan... hahahah~~~ Dah3~~~ Jangan nak merapu tak tentu pasal... Dah out of topic la pulak... (^____^)



Kenapa pulak saya kurang berkawan dengan PEREMPUAN??? kenapa yerrr??? Hurmmm~~~ Payah la nak explain....

Pertama dan mana2... Memang saya SANGAT susah nak serasi dengan perempuan... Perempuan ni sifat dia MANJA dan SUKA BERKEPIT... Kemana2 nak pergi mesti berteman... Hadussshhh~~~ Tu yang saya tak boleh SANGAT... saya bukan jenis berkepit... Saya ni INDEPENDENT... Itu masalah utama saya tak boleh nak rapat dengan perempuan.. Saya cepat rimas kalau sikit2 nak berteman...Contohnya, kalau nak pergi ke tandas pun nak berteman, makan pun berteman... hurrmmm~~~ kenapa saya tak boleh macam tu??? Ntahhh~~~ =)  Itu lumrah sifat saya kot... Saya ni jenis serba serbi sorang2... kalau nak makan sorang pun saya boleh lagi layan sorang2....

Kedua... Saya rasa saya susah nak masuk channel kalau berbual dengan perempuan... Ntah laa... Kalau lepak dengan perempuan, saya akan jadi pendiam, SANGAT PENDIAM dan saya akan jadi seorang yang tak banyak cakap... Kalau tak percaya, boleh tanya dengan kawan2 perempuan saya... Banyak yang kata saya ni PENDIAM... hahahha~~~ Lucu betul... Pendiam tu agak laaa... tapi bukan SANGAT... (^___^) Biasanya saya akan lebih menjadi pendengar dan bukan mengomen (tatabahasa yang agak tak betul disitu)... hehehe~~~

Saya boleh je kalau nak berkawan dengan perempuan, TAPI saya tak lekat dengan satu kumpulan... saya akan masuk mana2 yang saya boleh... Biasanya, mana2 kumpulan pun tak akan terima saya, sebab saya ni MAKE DONO jerr... Hampeh betul saya ni... =D

Saya bukan Eksyen atau Lawa.. Tapi FAHAMLAH wahai kawan... Inilah saya... =(
Sebab tu la orang kata, kalau tak kenal maka tak cinta.... Hehehehhe~~~ =P

"Berkawan Biar Beribu...Bercinta hanya Satu"
.
.

No comments:

Istighfar

ISTIGHFAR, kalimah yang sangat pendek, memiliki makna yang sangat dalam, sangat indah dalam hidup kita dan memiliki 2 makna.

1. Setiap kali kita mengucap Astagfirullahal'adzim, bererti kita memohon ampun dan maaf daripada Allah, minta ditutupkan aib kita. Semakin kerap kita beristighfar, semakin bersihlah kita dari dosa, kesalahan dan keaiban. Sebab itu Allah menyukai hamba yang beristighfar, kerana tak satu pun antara kita yang bersih dari dosa. Maka beristighfarlah agar Allah mengampuni dosa, kesalahan dan menutupi aib kita.

2. Setiap kali beristighfar, bererti kita brsungguh2 mohon daripada Allah agar memperbaiki hidup kita, menguatkan aqidah kita, membuat kita nikmat dalam ibadah khusyuk dan menjadikan akhlaq kita mulia.

Wallahualam~~~