Tuesday, August 2, 2011

Puasa Yang Kesunyian

Hari ni adalah hari kedua berpuasa... Saya tak pernah lagi berbuka puasa dirumah... Setiap hari saya berbuka di luar... Saya takde rasa nak berbuka dirumah... Hati terasa kosong, kesunyian dan tak gembira... Saya taknak lah tunjuk muka Bad Mood dengan family.... So, cara terbaik saya berbuka diluar dengan kawan...

Dah dua hari ni saya berbuka dengan Eldrine, budak sama kerja saya... Nasib baik dia nak luangkan masa untuk saya... Sejujur-jujurnya, terasa kesunyian sangat sejak berstatus single 2 minggu ni... Hidup terasa kosong... Tapi tu bukan kehendak kami, hubungan tak direstu keluarga, memang payah nak teruskan... Nasib baik ada Eldrine yang sudi nak temankan saya setiap masa dan kemana sahaja saya pergi, sampai nak berbuka pun dia temankan... Kalau saya dibiarkan sorang2, mahunya menangis saya ni... Masa kerja pun saya dah tak menentu, payah nak senyum dan tak seceria dahulu... Kadang2 muka ni masam, nak berbual pun macam takde mood... Tak tahu sampai bila nak macam ni....


Tapi, nasib baik ada insan yang boleh ceriakan saya masa kerja... Masalahnya, kalau dah baik sangat nanti mesti jadi gosib panas... Tapi masa ni saya tak kisah pasal gosip... Sebab hati sekarang tak tenang, saya perlukan seseorang untuk jadi teman.... Budak ni sendiri kata kami Kawan Baik... So, kami jadi kawan baik laaaa...

Masa dah nak raya ni la jadi hal macam2... Sunyi la raya ni nampaknya kalau saya sorang-sorang... Harap2 seseorang sudi jadi teman saya masa raya nanti... Sekarang ni saya cuba nak buka hati untuk orang lain... Saya tak boleh teruskan macam ni... Nanti diri sendiri merana dan sakit... Saya doakan begitu jugak dengan dia... Semoga dia berjumpa dengan seseorang yang lebih sempurna daripada saya dan boleh membahagiakan dia.... Amin... Saya sentiasa mendoakan kebahagiaan dia... Kalau dah ditakdirkan kami ada jodoh, bila-bila masa pun akan bersatu balik... Tapi kalau dah nama bukan  jodoh, dipaksa2 pun tak akan menjadi.... Doakan kebahagiaan dia dan saya... Amin...
 .
.

No comments:

Istighfar

ISTIGHFAR, kalimah yang sangat pendek, memiliki makna yang sangat dalam, sangat indah dalam hidup kita dan memiliki 2 makna.

1. Setiap kali kita mengucap Astagfirullahal'adzim, bererti kita memohon ampun dan maaf daripada Allah, minta ditutupkan aib kita. Semakin kerap kita beristighfar, semakin bersihlah kita dari dosa, kesalahan dan keaiban. Sebab itu Allah menyukai hamba yang beristighfar, kerana tak satu pun antara kita yang bersih dari dosa. Maka beristighfarlah agar Allah mengampuni dosa, kesalahan dan menutupi aib kita.

2. Setiap kali beristighfar, bererti kita brsungguh2 mohon daripada Allah agar memperbaiki hidup kita, menguatkan aqidah kita, membuat kita nikmat dalam ibadah khusyuk dan menjadikan akhlaq kita mulia.

Wallahualam~~~