Sunday, August 7, 2011

Software CintaKasih.exe

Baca dan fahamilah....

CS: Ya, ada  perkara yang boleh saya bantu ?
P: Baik, setelah saya pertimbangkan, saya ingin menginstal software cinta-kasih. Bolehkah anda menolong saya menyelesaikan prosesnya?
CS : Ya, saya dapat membantu anda.  Adakah anda sedia melakukannya?
P : Baik,tetapi saya tidak mengetahui caranya, tetapi saya bersedia untuk menginstalnya sekarang. Apa yang harus saya lakukan dahulu?
CS : Langkah pertama adalah membuka hati.html anda. Tahukan anda di mana hati.html anda?
P : Ya, tapi ada banyak program yang sedang aktif. Apakah saya boleh menginstalnya sementara program-program lain masih aktif?
CS : Program apa  yang sedang aktif?
P : Tunggu kejap saya tengok dulu, program yang sedang aktif adalah sakithati.exe, minda.exe, dendam.exe dan benci.tmp.
CS : Tak apa. cinta-kasih.exe akan menghapus sakithati.exe dari minda.sys anda. Program tersebut akan tetap ada dalam memori anda, tetapi tidak lama kerana akan diganti oleh program lain. cinta-kasih.exe akan menggantikan minda.exe dengan modul yang disebut percayadiri.sys. Tetapi anda harus membuang benci.exe dan dendam.exe. Program tersebut akan menyebabkan cinta-kasih.exe tidak terinstal secara sempurna. Dapatkah anda membuangkannya ?
P : Saya tidak tahu cara membuangkannya. Dapatkah anda menolong  saya?
CS : Klik di  Start menu dan aktifkan memaafkan.exe. Aktifkan program ini sekerap yang mungkin sampai benci.exe dan dendam.exe terhapus.
P : OK, sudah. cinta-kasih.exe mulai terinstal secara automatik. Apakah arahan ini betul ?
CS : Ya, anda akan menerima pesan bahwa cinta-kasih.exe akan terus diinstal berterusan dalam hati.sys anda. Apakah anda melihat arahan tersebut?
P : Ya. Apakah sudah selesai terinstall?
CS : Ya, tapi ingat bahawa anda hanya ada program dasarnya saja. Anda perlu mulai menghubungkan hati.sys yang lain agar mudah untuk mengupgradekannya.
P : Oops. Saya mendapat arahan error. Apa yang harus saya lakukan?
CS : Apa arahannya?
P : ERROR 412 - PROGRAM NOT RUN ON INTERNAL COMPONENT". Apakah ertinya?
CS : Jangan khuatir, itu masalah biasa. Ertinya,program cinta-kasih.exe diset untuk aktif di hati.ext (hati external) tetapi tidak boleh aktif dalam hati.int (hati internal) anda. Ini adalah salah satu masalah pemprograman, tetapi dalam istilah teknikal ini bererti anda harus men-"CINTA KASIH"-i komputer anda sendiri sebelum men-"CINTA-KASIH"-i orang lain.
P : Lalu apa yang harus saya lakukan?
CS : Dapatkan anda klik pada direktori yang disebut "PASRAH"?
P : Ya, sudah.
CS : Bagus. Pilih file-file berikut dan salin ke direktori "MYHEART". MEMAAFKAN-DIRI-SENDIRI.DOC,dan MENYEDARI-KEKURANGAN.TXT. Sistem akan menggantikan file-file error dan mulai memperbaiki program-program yang salah. Anda juga perlu mengosongkan Recycle Bin untuk memastikan program-program yang salah tidak muncul kembali.
P : Sudah.  HATI saya sudah terisi file-file baru. SENYUM.MPG aktif di monitor saya dan menandakan bahawa DAMAI.EXE dan KEPUASAN.COM sudah dicopy ke HATI. Apakah ini betul?
CS : Kadang-kadang. Orang lain mungkin perlu waktu untuk mendownloadnya.Jadi CINTA.KASIH telah terinstal dan aktif. Anda harus boleh mengendalikan sendiri. Ada satu lagi hal yang penting.
P : Apa dia?
CS : CINTA.KASIH adalah freeware. Pastikan untuk memberikannya kepada oranglain yang anda temui. Mereka akan share ke orang lain dan seterusnya sampai anda akan menerimanya kembali.
P : Ok. Terima kasih atas bantuan anda.

No comments:

Istighfar

ISTIGHFAR, kalimah yang sangat pendek, memiliki makna yang sangat dalam, sangat indah dalam hidup kita dan memiliki 2 makna.

1. Setiap kali kita mengucap Astagfirullahal'adzim, bererti kita memohon ampun dan maaf daripada Allah, minta ditutupkan aib kita. Semakin kerap kita beristighfar, semakin bersihlah kita dari dosa, kesalahan dan keaiban. Sebab itu Allah menyukai hamba yang beristighfar, kerana tak satu pun antara kita yang bersih dari dosa. Maka beristighfarlah agar Allah mengampuni dosa, kesalahan dan menutupi aib kita.

2. Setiap kali beristighfar, bererti kita brsungguh2 mohon daripada Allah agar memperbaiki hidup kita, menguatkan aqidah kita, membuat kita nikmat dalam ibadah khusyuk dan menjadikan akhlaq kita mulia.

Wallahualam~~~