Tuesday, October 25, 2011

Meja Kosong Lagi

Meja Kerja di SMK Padungan
Meja kosong?? heheh~~~ saya dah ada meja sendiri.. Seronok... Boleh hias2 dan letak apa je yang saya nak... Tapi cermin dia hitam la pulak, tak boleh nak letak gambar kat bawah cermin... Heheheh~~~
Last saya ada meja sendiri masa kerja di perangkaan dulu. itu pun bukan meja kekal, lepas tamat kontrak, meja kena kemas balik... =) tapi sekarang dah ada meja permanent... (^__^)

Nak tengok meja saya dulu??? heheheh~~~ Sangat semak & tak macam ruang kerja pun... (^_^)

Meja penuh dengan makanan & ada pet... =)
Si comel sahul ikut saya kerja =)
Si montel Jagung ikut saya ke ofis (^_^)
Comel kan meja saya dulu... Ada pet ikut saya kerja... (^_^) Tapi sekarang tak boleh dah nak bawa2 pet... Kena kerja betul2... Hehehhe~~~
Meja sekarang masih belum ada apa2 lagi, nanti la saya kemaskan dan letak sesuatu kat situ, sebab ni adalah rumah kedua saya... Sedap mata memandang, barulah seronok bekerja... =)
.
.

No comments:

Istighfar

ISTIGHFAR, kalimah yang sangat pendek, memiliki makna yang sangat dalam, sangat indah dalam hidup kita dan memiliki 2 makna.

1. Setiap kali kita mengucap Astagfirullahal'adzim, bererti kita memohon ampun dan maaf daripada Allah, minta ditutupkan aib kita. Semakin kerap kita beristighfar, semakin bersihlah kita dari dosa, kesalahan dan keaiban. Sebab itu Allah menyukai hamba yang beristighfar, kerana tak satu pun antara kita yang bersih dari dosa. Maka beristighfarlah agar Allah mengampuni dosa, kesalahan dan menutupi aib kita.

2. Setiap kali beristighfar, bererti kita brsungguh2 mohon daripada Allah agar memperbaiki hidup kita, menguatkan aqidah kita, membuat kita nikmat dalam ibadah khusyuk dan menjadikan akhlaq kita mulia.

Wallahualam~~~