Thursday, November 17, 2011

Birthday Baby Fruit Ke-6 Tahun

Happy birthday Nana... Ni anak buah perempuan pertama saya, yang lain kebanyakkan lelaki... Semua macam spiderman... heheh~~ Umur Nana baru 6 tahun... Nama dia Farah Dayana, comel tapi takde gigi.. ehhehe~~~

Mamandangkan anak mak ni semuanya pemalas dan tak nak ke dapur... Jadi, semuanya express... Mee goreng main beli jerr, lepas tu ayam yang sepatutnya dipanggang, kami masuk je kat dalam microwave dan ada yang mak sendiri gorengkan... Tak jadi nak BBQ sebab semuanya pemalas... heheheh~~~ (^_^) Dan kek tu semestinya di beli... =)

Anak mak yang tau nak makan jerr, tapi masak tak nak... =)
Ayam panggang dah jadi Ayam Oven... Hehehehhe~~~
Ayam panggang dah jadi Ayam Goreng... Hik3~~~

Tengok mak... Akhirnya semuanya mak buat, dah jadi macam kes buli pulak... Heheheh~~~ Takdelah... Sayang kat mak... (^_^)  Bapak saya pun 2x5 je, tunggu je makanan siap kat depan TV dengan perut buncit... Heheheh~~~

Bapak yang duduk melepak tunggu makanan... Hehhehe~~~
Si Kecik Kiki main mee goreng yang di beli Si Usu...=)
 Setelah sekian lama menunggu makanan siap terhidang, barulah Nana dapat meniup lilin Birthday nya... heheheh~~~ Saya pulak tak sabar2 nak potong kek, sebab saya HANTU kek dan berebut jugak dengan Strawberry yang sebijik kat atas tu... hehehhe~~~ (^_^)

Nana tiupkan lilin 6 tahun
Kiki pun nak tiup jugak... =)
 Dah habis cerita dongeng untuk malam ni... Hehhehe~~~ Wassalam... (^_^)
.
.

No comments:

Istighfar

ISTIGHFAR, kalimah yang sangat pendek, memiliki makna yang sangat dalam, sangat indah dalam hidup kita dan memiliki 2 makna.

1. Setiap kali kita mengucap Astagfirullahal'adzim, bererti kita memohon ampun dan maaf daripada Allah, minta ditutupkan aib kita. Semakin kerap kita beristighfar, semakin bersihlah kita dari dosa, kesalahan dan keaiban. Sebab itu Allah menyukai hamba yang beristighfar, kerana tak satu pun antara kita yang bersih dari dosa. Maka beristighfarlah agar Allah mengampuni dosa, kesalahan dan menutupi aib kita.

2. Setiap kali beristighfar, bererti kita brsungguh2 mohon daripada Allah agar memperbaiki hidup kita, menguatkan aqidah kita, membuat kita nikmat dalam ibadah khusyuk dan menjadikan akhlaq kita mulia.

Wallahualam~~~