Saturday, December 10, 2011

Beli Kain Sekayu Atau Pelbagai???

Kamdar Ada sale... (^_^) Dari beberapa hari bulan Disember sampai 1 January 2012... =) Mak awal2 lagi dah beli kain baju raya.... Mula2 mak kata nak sedondon warna Kuning ataupun Gold... Tapi adik saya kata nak PINK... Hehehhe~~~ Saya apa lagi, suka la kalau diberi warna pink... (^_^)

Sale di Kamdar
Tapi kain saya tak jumpa lagi... Jumpa kain untuk baju mak dan bapak je... Saya tak pasti sama ada nak beli kain yang sama, bercorak atau plain je... Lagipun kalau sedondon warna, tapi lain2 jenis dan corak lain, lagi nampak harmoni kan..?? =)

Sweet je warna kain mak... =)
Ayunya bapak pakai Pink... Hehehe~~ (^_^)

Kalau guna KAIN SEKAYU, akan nampak macam dalam gambar kat bawah ni... Contoh2 kain sedondon guna kain sekayu yang saya jumpa dalam internet, saya sendiri dan dikalangan keluarga pakai... (^_^)

Saya dan rakan sepejabat JP... (^_^)
Unknown
Keluarga Uncle... =)
Unknown... Pink...
Unknown.. Merah...
Unknown... Purple...

Kalau WARNA SEDONDON DAN HARMONI... Kita boleh samakan warna, tapi pelbagaikan jenis kain dan coraknya... (^_^) Macam dalam gambar kat bawah ni... (^_^)

Unknown
Unknown... Kelabu Pelbagai... =)
Unknown... Merah Harmoni
Unknown... Biru Pelbagai...
Kalau dah tengok semua contoh, rasanya kain harmoni dan pelbagai lagi menarik kan??? Tapi saya sendiri masih fikir lagi macam mana... (^_^) Nantilah tanya pendapat orang lain... =)

Gambar kat bawah ni adalah gambar kenangan ketika Berhari Raya bersama keluarga pada tahun ni dan tahun2 lepas... Agak sedondon jugak warnanya... (^_^)

Gambar atas tu kami semua berwarna merah menyala... Tapi jenis kain dan corak tak sama... Peliknya bila dah dalam gambar nampak macam sama je kain tuu... (-__-) hehehe~~~

Dalam gambar atas ni pulak semua putih dan kain pun nampak sama kan???... Tapi, sebenarnya kain tu lain2... Dari saya sendiri, No.1 (Bunga putih & kain plain), No.2 (Cotton belang & kain batik), No.3 dan No.4 (Satin plain & kain songket)... Kadang-kadang gambar pun tak boleh pakai jugak... Kena tengok hidup2... (^_^)

Haaaa~~~ Ni abang saya dan isterinya... Barulah jelas kain nampak harmoni... (^_^) Kedua2nya purple, tapi kain je lain2 jenis... Macam ni la yang saya suka... Tapi payah la nak cari warna yang betul2 sepadan kalau kain lain2 kan??? (^_^)

Jadi kesimpulangnya??? Mungkin sedondon harmoni kot... Sebab lagi menarik dipandang... (^_^) Entah laa... Lain mata melihat, lain la pandangannya... (^_^)
.
.

No comments:

Istighfar

ISTIGHFAR, kalimah yang sangat pendek, memiliki makna yang sangat dalam, sangat indah dalam hidup kita dan memiliki 2 makna.

1. Setiap kali kita mengucap Astagfirullahal'adzim, bererti kita memohon ampun dan maaf daripada Allah, minta ditutupkan aib kita. Semakin kerap kita beristighfar, semakin bersihlah kita dari dosa, kesalahan dan keaiban. Sebab itu Allah menyukai hamba yang beristighfar, kerana tak satu pun antara kita yang bersih dari dosa. Maka beristighfarlah agar Allah mengampuni dosa, kesalahan dan menutupi aib kita.

2. Setiap kali beristighfar, bererti kita brsungguh2 mohon daripada Allah agar memperbaiki hidup kita, menguatkan aqidah kita, membuat kita nikmat dalam ibadah khusyuk dan menjadikan akhlaq kita mulia.

Wallahualam~~~