Friday, December 16, 2011

Cerita Aiskrim Magnum

Sedapnya makan Ice-cream time cuaca panas terik macam sekarang ni... Lega anak tekak kena ais.... (^_^) Magnum ni dah lamak wujud kan???

¸.•♥•.¸•♥•.¸¸.•♥•.¸•♥•.¸¸.•♥•.¸•♥•.¸¸.•♥•.¸•♥•.¸¸.•♥•.¸•♥•.¸¸.•♥•.¸•♥•.¸¸.•♥•.¸

Apa yang menyedihkan, tahun 2011 ni la baru pertama kali saya merasa Magnum... Umur pun dah 23 tahun... Baru 2 kali dan baru 2 perisa yang saya makan...(-_-) Saya lah manusia paling menyedihkan kat dunia ni sebab tak penah makan Magnum sebelum ni... Huhuhu~~~ Ada 2 perisa je yang pernah saya rasa... Lepas tu dah tak nak beli lagi... Hehehe~~~


Kenapa saya tak pernah makan Aiskrim magnum yang sedap tu sebelum ni???
  • Saya tak terfikir pun aiskrim tu sedap sangat sampai perlu nak makan.
  • Harga satu aiskrim sampai RM4, macam tak berbaloi nak beli.
  • Bila rasa ingin nak cuba, tak jumpa pulak di kedai-kedai.
  • Pernah nak beli masa zaman sekolah, tapi duit tak cukup... Hehehe~

Apasal pulak sekarang boleh terfikir nak makan???
  • Terlalu ingin nak rasa bila tengok baru-baru ni asyik keluar dalam TV.
  • Iklan nampak macam BEST SANGAT orang tu makan.
  • Sekarang dah kerja, dah ada duit nak beli aiskrim harga RM4... (^_^)
  • Peti sejuk di kantin tempat kerja ada jual magnum, jadi boleh beli bila2 je... hehhehe~~~
¸.•♥•.¸•♥•.¸¸.•♥•.¸•♥•.¸¸.•♥•.¸•♥•.¸¸.•♥•.¸•♥•.¸¸.•♥•.¸•♥•.¸¸.•♥•.¸•♥•.¸¸.•♥•.¸ 

Bila dah makan magnum... Hurmmm~~~ Rasa nak komen pulak... Sedap la jugak, sebab coklat dia tebal... Vanilla dia rasa macam aiskrim biasa jerr, xde istimewa pun... Aiskrim dia kecik, tak puas makan dan rasa tak bebaloi pulak RM4 tu... hehehhe~~~ Apa la saya ni... Dah makan tu dah laa... Nak komplen pulak... Keh3~~~ (^_^)
.

No comments:

Istighfar

ISTIGHFAR, kalimah yang sangat pendek, memiliki makna yang sangat dalam, sangat indah dalam hidup kita dan memiliki 2 makna.

1. Setiap kali kita mengucap Astagfirullahal'adzim, bererti kita memohon ampun dan maaf daripada Allah, minta ditutupkan aib kita. Semakin kerap kita beristighfar, semakin bersihlah kita dari dosa, kesalahan dan keaiban. Sebab itu Allah menyukai hamba yang beristighfar, kerana tak satu pun antara kita yang bersih dari dosa. Maka beristighfarlah agar Allah mengampuni dosa, kesalahan dan menutupi aib kita.

2. Setiap kali beristighfar, bererti kita brsungguh2 mohon daripada Allah agar memperbaiki hidup kita, menguatkan aqidah kita, membuat kita nikmat dalam ibadah khusyuk dan menjadikan akhlaq kita mulia.

Wallahualam~~~