Tuesday, December 20, 2011

Makan-makan Perpisahan MEMC

Salam semuanya... (^_^) 18 Disember 2011... Majlis makan-makan untuk semua staff MEMC (Syif B, Section Cleaning)... Sempena perpisahan untuk yang VSS dan berhenti kerja... Saya pun menyelit sekali pergi walaupun dah 2 bulan saya berhenti dari MEMC, itu pun sebab Kiong yang ajak... (^_^)

Gambar-gambar ni agak tak jelas, sebab saya copy dari FB kawan. Nak mintak softcopy dari dia sendiri tak tahu la bila, sebab kami dah tak jumpa... Nasib ada FB, ada jugak la gambar kenang-kenangan... (^_^)

3 buah meja memanjang... (^_^)

Malam tu, bekas bos (M.E) yang belanja kami semua... Alaaa~~~ gaji dia besar kott... Tak ruak la kalau sesekali belanja staff dia makan besar macam tu, 3 buah meja jeerr... Hehehehee~~~ (^_^) Murah rezeki dia kalau dia tak lokek macam tu... =)

Ex-Bos... Mr. Fong... (^_^)
Saya dan Kiong la yang paling awal datang, sebab dah tak tau mana lagi nak pergi lepas jalan2 petang tu... Bila sampai je situ, kedai baru buka... Kuang3~~~ Jadi tunggu la yang lain datang... (^_^)

Budak paling awal datang... Hahahha~~
Malam tu... Tak tau sapa dan tak pasti siapa yang sponser kek, sedap... Ice-cream kek... Orang dah belikan, makan je laaaa... Hehehheeh~~~ Ada jugak hadiah untuk yang VSS, ada 6 orang semuanya, tapi saya tak pasti siapa yang VSS sebab ada jugak yang nak berhenti sendiri... =)

Ice-cream cake... (^_^)
Geng keras syif B... (^_^)
Kami semua... Syif B, Section Cleaning...
Tak tau sapa yang masak, tapi nampak sedap.. hehhee~~~
.
.

No comments:

Istighfar

ISTIGHFAR, kalimah yang sangat pendek, memiliki makna yang sangat dalam, sangat indah dalam hidup kita dan memiliki 2 makna.

1. Setiap kali kita mengucap Astagfirullahal'adzim, bererti kita memohon ampun dan maaf daripada Allah, minta ditutupkan aib kita. Semakin kerap kita beristighfar, semakin bersihlah kita dari dosa, kesalahan dan keaiban. Sebab itu Allah menyukai hamba yang beristighfar, kerana tak satu pun antara kita yang bersih dari dosa. Maka beristighfarlah agar Allah mengampuni dosa, kesalahan dan menutupi aib kita.

2. Setiap kali beristighfar, bererti kita brsungguh2 mohon daripada Allah agar memperbaiki hidup kita, menguatkan aqidah kita, membuat kita nikmat dalam ibadah khusyuk dan menjadikan akhlaq kita mulia.

Wallahualam~~~