Thursday, December 15, 2011

Rosak-rosakkan Blog

Hehehe~~~ Bila dah bosan... Ini lah jadi nya... Buat sana...buat sini... Hampir rosak layout blog saya... Lebih dari 5 kali saya tukar, dah la buat secara manual, mana tak sakit kepala ni... Hehehhe~~
Hampir putus asa dah nak buat balik dan betul kan... Hurmmm~~~

Mula-mula buat header je... Header tu ok la... sekali je buat, lepas tu terus ok... Hehhehe~~~

Pilih gambar dari google... (^_^)
Edit-edit gambar
Masukkan gambar lepas edit
Masukkan Tajuk
Dah Siap
Lepas buat header... barulah saya edit-edit layout... Itu la buat saya sakit kepala... Kalau memang pandai, senang la sikit... Tapi saya ni bukannya pandai... Sehari suntuk saya buat... =(
Ada banyak lagi layout yang saya dah tukar-tukar sebab asyik rasa tak best je... Tapi tak de pulak ambil gambar contoh... Ni je yang ada... hehehhe~~~

Mula-mula background Rose Pink
Background batu Hitam
Background Rose Merah-Putih
Akhirnya... polka-dot... Hehehhe~~
Akhirnya saya ambil layout yang saya gunakan sekarang... Dah putus asa nak buat lagi... Heheheh~~~
.
.

2 comments:

Nurmikalthum binti Julai said...

love to read your entry sis.. :)
tq.. ada kit adea nak molah.. hahahah

Kak Yatt said...

Thank you dear... Slow2 ktk polah k... =) mesti pandei... (^_^)

Istighfar

ISTIGHFAR, kalimah yang sangat pendek, memiliki makna yang sangat dalam, sangat indah dalam hidup kita dan memiliki 2 makna.

1. Setiap kali kita mengucap Astagfirullahal'adzim, bererti kita memohon ampun dan maaf daripada Allah, minta ditutupkan aib kita. Semakin kerap kita beristighfar, semakin bersihlah kita dari dosa, kesalahan dan keaiban. Sebab itu Allah menyukai hamba yang beristighfar, kerana tak satu pun antara kita yang bersih dari dosa. Maka beristighfarlah agar Allah mengampuni dosa, kesalahan dan menutupi aib kita.

2. Setiap kali beristighfar, bererti kita brsungguh2 mohon daripada Allah agar memperbaiki hidup kita, menguatkan aqidah kita, membuat kita nikmat dalam ibadah khusyuk dan menjadikan akhlaq kita mulia.

Wallahualam~~~