Sunday, March 25, 2012

Bergulung selepas 5 tahun

Hari ni buat kedua kalinya gulungkan rambut... (^_^) Ni baru kali kedua... Pertama kali masa tahun 2006, tu pun sebab kerja di saloon kena buat rambut cantik-cantik... Lepas tu dah tak pernah nak gulungkan lagi sebab original memang dah gulung, jadi suka pulak nak buat lurus... =)


3 jam duduk dan tertidur, akhirnya siap jugak.... Hehehhe~~~ Nasib baik ada adik yang setia menunggu kakaknya ni... Actually tak guna jugak saya buat rambut ni, sebab saya pakai tudung kalau keluar dan pergi kerja... Ngeh3~~~ Tapi betul-betul ingin nak gulungkan... So, inilah jadinya... =)

Kiri masa lurus November 2011... Kanan yang sekarang... (^_^)

No comments:

Istighfar

ISTIGHFAR, kalimah yang sangat pendek, memiliki makna yang sangat dalam, sangat indah dalam hidup kita dan memiliki 2 makna.

1. Setiap kali kita mengucap Astagfirullahal'adzim, bererti kita memohon ampun dan maaf daripada Allah, minta ditutupkan aib kita. Semakin kerap kita beristighfar, semakin bersihlah kita dari dosa, kesalahan dan keaiban. Sebab itu Allah menyukai hamba yang beristighfar, kerana tak satu pun antara kita yang bersih dari dosa. Maka beristighfarlah agar Allah mengampuni dosa, kesalahan dan menutupi aib kita.

2. Setiap kali beristighfar, bererti kita brsungguh2 mohon daripada Allah agar memperbaiki hidup kita, menguatkan aqidah kita, membuat kita nikmat dalam ibadah khusyuk dan menjadikan akhlaq kita mulia.

Wallahualam~~~