Thursday, March 15, 2012

Biar Hati Berkata-kata

Kadang kala kita sendiri tak tahu apa yang kita nak... Bila dah dapat apa yang kita nak, kita akan nak yang lebih lagi... Actually, kita tak akan puas dengan apa yang kita dapat sehinggalah kita mendapat apa yang kita IMPIKAN.... Selagi yang kita impikan tu tak tarcapai....Selagi itu lah diri tu memberontak... (-_-)

..perhatian...caring...sayang...kesetiaan...cinta...kejujuran...keikhlasan...perkongsian...

Banyak lagi yang kita impikan...Tapi tak mampu nak diluahkan dengan kata-kata... Biarlah HATI BERKATA-KATA... Setiap kali hati mula berkata, akan mengalirlah titisan jernih air mata... Betapa lemahnya diri untuk menahannya dari menitis... Adanya saki baki kekuatan dalam diri hanyalah untuk memendam hati... Sesungguhnya hanya Allah yang maha mengetahui dan memahami... Menghitung dan menanti hari yang tak pasti... Hanya KESABARAN yang bermain dalam diri supaya syaitan tidak menguasai, hilangnya harga diri dan dikuasai BENCI....
.

No comments:

Istighfar

ISTIGHFAR, kalimah yang sangat pendek, memiliki makna yang sangat dalam, sangat indah dalam hidup kita dan memiliki 2 makna.

1. Setiap kali kita mengucap Astagfirullahal'adzim, bererti kita memohon ampun dan maaf daripada Allah, minta ditutupkan aib kita. Semakin kerap kita beristighfar, semakin bersihlah kita dari dosa, kesalahan dan keaiban. Sebab itu Allah menyukai hamba yang beristighfar, kerana tak satu pun antara kita yang bersih dari dosa. Maka beristighfarlah agar Allah mengampuni dosa, kesalahan dan menutupi aib kita.

2. Setiap kali beristighfar, bererti kita brsungguh2 mohon daripada Allah agar memperbaiki hidup kita, menguatkan aqidah kita, membuat kita nikmat dalam ibadah khusyuk dan menjadikan akhlaq kita mulia.

Wallahualam~~~