Monday, March 19, 2012

Buang Masa Bercinta

Komen yang saya dapat??? Kebanyakannya akan kata buang masa bercinta dengan orang yang bukan beragama Islam... Betul ke??? Kadang-kadang kalau kita fikirkan balik, betul jugak.... Tak tahu lagi dia tu berminat tak dengan agama Islam??? Komitmen relationship mungkin tak akan ada, sebab dia sendiri tak pasti lagi hala tuju hubungan bila dah lain-lain agama, apatah lagi Islam... Apa yang dikorbankan selama ni akan jadi sia-sia je... Melainkan kita tahu yang dia berminat dengan islam dan ada menunjukkan komitmen, MUNGKIN ada harapan... Tapi kalau awal-awal lagi dah tunjuk belang, baik lepaskan je lah... sangat MEMBAZIR MASA....


Saya dah penat... Penat tau tak?? Sangat penat.... Penat nak menaip... Kalau tak ada sekarang...Tentu ada jodoh lain yang Allah dah tentukan untuk saya... Bersabar je...

No comments:

Istighfar

ISTIGHFAR, kalimah yang sangat pendek, memiliki makna yang sangat dalam, sangat indah dalam hidup kita dan memiliki 2 makna.

1. Setiap kali kita mengucap Astagfirullahal'adzim, bererti kita memohon ampun dan maaf daripada Allah, minta ditutupkan aib kita. Semakin kerap kita beristighfar, semakin bersihlah kita dari dosa, kesalahan dan keaiban. Sebab itu Allah menyukai hamba yang beristighfar, kerana tak satu pun antara kita yang bersih dari dosa. Maka beristighfarlah agar Allah mengampuni dosa, kesalahan dan menutupi aib kita.

2. Setiap kali beristighfar, bererti kita brsungguh2 mohon daripada Allah agar memperbaiki hidup kita, menguatkan aqidah kita, membuat kita nikmat dalam ibadah khusyuk dan menjadikan akhlaq kita mulia.

Wallahualam~~~