Sunday, March 25, 2012

Tanda Salib Dimana-mana... Jangan Leka...

Pesanan dari saya... Jangan leka dan berhati-hatilah... Jangan jadi seperti saya yerr... (-_-) Tengok gambar apa pada baju T yang saya pakai... Perhatikan betul-betul...


Korang tahu tak selama saya pakai baju T ni... Saya tak perasan pun corak "Salib" pada baju tu... Saya ingatkan corak bunga biasa... Saya sedap-sedap je pakai sampailah adik saya tegur petang tadi...

Kenapa kakak pakai baju ni??? Kakak tak perasan ke corak apa dekat baju tu??? 

Bila saya perhatikan betul-betul, barulah saya nampak bentuk salib kat tengah corak tu... Pengajarannya, setiap apa yang kita buat, apa yang kita beli, apa yang kita pakai dan apa yang kita makan mestilah sentiasa berhati-hati... Mereka sentiasa ada cara untuk melalaikan kita... Jangan jadi seperti apa yang saya dah buat sekarang... Lepas ni memang baju ni akan dimusnahkan je la... Tak nak simpan lagi... Huhhh~~~
.

No comments:

Istighfar

ISTIGHFAR, kalimah yang sangat pendek, memiliki makna yang sangat dalam, sangat indah dalam hidup kita dan memiliki 2 makna.

1. Setiap kali kita mengucap Astagfirullahal'adzim, bererti kita memohon ampun dan maaf daripada Allah, minta ditutupkan aib kita. Semakin kerap kita beristighfar, semakin bersihlah kita dari dosa, kesalahan dan keaiban. Sebab itu Allah menyukai hamba yang beristighfar, kerana tak satu pun antara kita yang bersih dari dosa. Maka beristighfarlah agar Allah mengampuni dosa, kesalahan dan menutupi aib kita.

2. Setiap kali beristighfar, bererti kita brsungguh2 mohon daripada Allah agar memperbaiki hidup kita, menguatkan aqidah kita, membuat kita nikmat dalam ibadah khusyuk dan menjadikan akhlaq kita mulia.

Wallahualam~~~