Wednesday, April 11, 2012

Bantahan Untuk Satu Impian

Sekarang ni rasa sedeh sangat-sangat... Bukan pasal mana-mana lelaki OK, takde masa nak layan perasaan pasal lelaki ni.... Tak tahu dengan sapa nak cerita... Sedeh sangat pasal motor... Huhuhu~~~ (-_-)


Serius... saya BETUL-BETUL inginkan motor besar... Lagipun esok lesen saya dah keluar... Sepanjang minggu ni saya pergi ronda-ronda kedai big bike setiap kali pulang dari kerja... Tapi... bila fikir-fikirkan balik??? Mak saya macam mana??? Mak tak tahu lagi pasal ni... Saya ni masih lagi dalam tanggung jawab mak bapak... Apa-apa yang saya buat, saya tak boleh ketepikan mereka... Sebelum beli motor ni pun saya kena tanya diorang dulu... Tak boleh main beli surprise je, kalau mak tak izinkan dalam hati, tak pasal-pasal tengah bawa motor tu eksiden... Huhuhu~~~

Tentang bapak, rasanya takde apa yang nak dirisaukan... Sebab bapak saya sangat memahami... Dia tahu naluri saya ni macam mana... Saya jenis berjiwa lasak walaupun nampak ladies... Minat masing-masing, nak buat macam mana???

Cuma masalah dengan mak je... Saya berani jamin 100% mak tak akan setuju punya... Saya ni anak dara dan masih dalam tanggungjawab dia selagi saya tak kahwin... Lagipun mak tahu saya ni memang ada sedikit kasar walaupun nampak lembut. Sebab tu mak tak suka saya bawa motor, lebih-lebih lagi sekarang ni saya nak motor besar... Orang tua manalah tahu zaman sekarang banyak perempuan bawa motor besar... Tapi saya tak salahkan mak, orang tua mana tak sayang anak??? Hurmmm~~~ Kakak saya yang dah pakai scrambler tu special kes, dia memang anak dara bujang, pasal tu la mak tak bising bila dia beli scrambler... DAN disebabkan tu jugaklah mak tak nak saya pulak yang nak bawa motor besar kot... Tentu lah mak takut anak dara dia akan transform jadi anak bujang... Hehehehhehh~~~

Kalaulah saya dah kahwin, kan saya dah boleh buat keputusan sendiri... Tu pun belum jamin lagi, suami nak ke bini yang bawa motor besar??? Tak ke tercabar kelakian dia nanti??? Heheheh~~~ Tak pe la, kalau dah tau macam tu, carik la lelaki yang boleh terima hakikat yang bini dia kaki motor besar... (^_^)

Alahai... Ini lah kehidupan... Kadang-kadang tak semua yang kita nak, kita boleh dapat terus... Ada perkara kena pertimbangkan dulu... Saya tak akan tanya mak sama ada boleh atau tidak, sebab saya dah tau punya jawapan tu.... Jadi kakak saya tolong saya buat sesuatu untuk bantu... Nantilah tengok apa yang dia plankan untuk bantu saya yerr... (^_^)

Gud Nite People... =)

No comments:

Istighfar

ISTIGHFAR, kalimah yang sangat pendek, memiliki makna yang sangat dalam, sangat indah dalam hidup kita dan memiliki 2 makna.

1. Setiap kali kita mengucap Astagfirullahal'adzim, bererti kita memohon ampun dan maaf daripada Allah, minta ditutupkan aib kita. Semakin kerap kita beristighfar, semakin bersihlah kita dari dosa, kesalahan dan keaiban. Sebab itu Allah menyukai hamba yang beristighfar, kerana tak satu pun antara kita yang bersih dari dosa. Maka beristighfarlah agar Allah mengampuni dosa, kesalahan dan menutupi aib kita.

2. Setiap kali beristighfar, bererti kita brsungguh2 mohon daripada Allah agar memperbaiki hidup kita, menguatkan aqidah kita, membuat kita nikmat dalam ibadah khusyuk dan menjadikan akhlaq kita mulia.

Wallahualam~~~