Tuesday, April 17, 2012

Flu Ohh~~ Flu...

Semalam dan hari-hari lepas baik je hidung ni... Takde pun masalah... Kalau bangun pagi dan lepas mandi tu kira normal la saya kuat bersin dan selsema... Tapi sekejab je la, sebab saya kalah dengan air sejuk pagi-pagi... Heheheh~~~


Tapi, pagi ni sampai kat ofis masih berhingus dan tak henti-henti sampai sekarang... Aduiii... dah macam budak-budak... Kain pulak takde bawa... Alamatnya habis la sekotak tisu kat ofis ni saya bedal untuk lap... Heheheh~~ (^_^) Tensyennya melayan selsema ni...Hidung dan mata dah mula gatal-gatal.. Kalau digosok nanti takut merah jadinya....Haduiii~~~ (-_-)

Takpe la kalau saya sorang je kena, tapi tadi Kak Norlia yang duduk sebelah saya pun dah mula gatal-gatal hidung... Memang berkesan la virus yang saya bawa ni kan... Silap-silap satu sekolah selsema... kehkehkeh~~~~

Saya sendiri boleh nampak, setiap bulan wajib sekali saya mesti selsema... Kenapa??? Entah... Antibodi takde kot... Tak kisah lah... Bukan lama pun selsema ni... Paling sekejab seminggu dan paling lama sampai 2 ke 3 minggu... Hahhahaha~~~

Semoga yang duduk kat tepi-tepi saya tu kebal lah yerr... Ngeee~~~ (^_^)

No comments:

Istighfar

ISTIGHFAR, kalimah yang sangat pendek, memiliki makna yang sangat dalam, sangat indah dalam hidup kita dan memiliki 2 makna.

1. Setiap kali kita mengucap Astagfirullahal'adzim, bererti kita memohon ampun dan maaf daripada Allah, minta ditutupkan aib kita. Semakin kerap kita beristighfar, semakin bersihlah kita dari dosa, kesalahan dan keaiban. Sebab itu Allah menyukai hamba yang beristighfar, kerana tak satu pun antara kita yang bersih dari dosa. Maka beristighfarlah agar Allah mengampuni dosa, kesalahan dan menutupi aib kita.

2. Setiap kali beristighfar, bererti kita brsungguh2 mohon daripada Allah agar memperbaiki hidup kita, menguatkan aqidah kita, membuat kita nikmat dalam ibadah khusyuk dan menjadikan akhlaq kita mulia.

Wallahualam~~~