Saturday, April 14, 2012

My Perfect Weekend

Tajuk je dalam BI...tapi seperti biasa isinya dalam bahasa melayu... Hehhehe~~~ Hujung minggu ni sangat sempurna sebab dapat luangkan masa bergembira bersama BFF dan Dia... Seronok dan happy sangat sebab dapat lepak makan-makan di Pasir Pandan, Lundu... Jauh nya nak datang makan-makan... hehehhe~~~ Makanan semuanya masak siap-siap dari rumah sebab tak nak susah payah buat BBQ, kami datang nak rehat-rahat je, bukan nak penat-penat masak-masak... (^_^)

Perempuan hidang makanan, Lelaki buat unggun api menghalau nyamuk... =)
Sampai kat sana dalam jam 10 pagi... Cuaca pun agak panas sebab dah nak tengah hari... Tapi nasib baik cuaca redup sekejab dan membenarkan kami untuk mandi pantai... Tapi sekejab je lah, sebab kami tak nak berjemur... Hehheeh~~~ Naik je matahari, terus semua naik ke darat... Melepak je lepas tu sambil main pasir dan mendengar celoteh Azlan yang buat lawak sepanjang hari sampai penat urat muka kami ni nak gelak... Hehheehh~~~

Bermandi-manda di tepi pantai... =)
Aduiii~~~ Apasal pulak ada yang bacakan doa... hehehhe~~~
Walaupun takde apa aktiviti yang dibuat, sekadar lepak-lepak kosong... Tapi tetap seronok... Masa-masa camni lah kita dapat berehat dan bersantai bersama kawan-kawan... Tak semestinya kalau pergi piknik kena ada BBQ atau buat aktiviti... Kalau masa baru tiba tadi semua aktiv dan bersemangat, tiba je tengah hari semua dah layu.... Masa tido petang katakan.... Hehhehe~~~ Apalagi, baring-baring je atas pasir dan ada yang layan tidur... Sedapnya tidur petang sambil ditiup angin laut... (~_~) Rasa macam dah tak boleh nak di buka lagi mata ni... Hehehehh~~~

Masa baru datang bukan main lagi semangat, bila dah tengah hari semuanya lembik... =)
Walaubagaimana pun... yang menambah keseronokkan adalah bila dia ada bersama-sama... (^_^)

My kuruk-kuruk.... (^_^)
Kalau boleh lah kan... Setiap minggu nak pergi berkelah... Tapi mana boleh... Penat tauuuu~~~ Walaupun duduk-duduk melepak je... Tapi tenaga tu banyak jugak yang dikeluarkan... Hehehheh~~~ Balik je dari Lundu, singgah dulu untuk beli makanan ringan Made in Lundu... Hehhehe~~~ Lepas tu semuanya pengsan dalam kereta... Aduiii~~~ Kepenatan ke??? Hahahhaha~~~

Tido laa pulak... heheheh~~~ (^_^)
Take care People... (^_^)

No comments:

Istighfar

ISTIGHFAR, kalimah yang sangat pendek, memiliki makna yang sangat dalam, sangat indah dalam hidup kita dan memiliki 2 makna.

1. Setiap kali kita mengucap Astagfirullahal'adzim, bererti kita memohon ampun dan maaf daripada Allah, minta ditutupkan aib kita. Semakin kerap kita beristighfar, semakin bersihlah kita dari dosa, kesalahan dan keaiban. Sebab itu Allah menyukai hamba yang beristighfar, kerana tak satu pun antara kita yang bersih dari dosa. Maka beristighfarlah agar Allah mengampuni dosa, kesalahan dan menutupi aib kita.

2. Setiap kali beristighfar, bererti kita brsungguh2 mohon daripada Allah agar memperbaiki hidup kita, menguatkan aqidah kita, membuat kita nikmat dalam ibadah khusyuk dan menjadikan akhlaq kita mulia.

Wallahualam~~~