Sunday, April 8, 2012

Nak Jugak Super Bike... Kemudian...

Malam ni dah mengantuk sebenarnya... Tapi nak jugak menaip ala-ala merapu... (^_^) Tulis je la walaupun takde siapa pun yang akan baca... =)

Hari ni bengkel motosikal pertama saya... Bukan bukak bengkel moto, tapi saya ambil lesen B2 laaa... hehehhe~~~ Dah ada kereta dan lesen kereta, tapi sibuk jugak nak ambil lesen motosikal... Apa kes la perempuan sorang ni... =) Tapi apa boleh buat... Tu dah jadi jiwa saya... Saya minat dengan motor dan suka bawa motor, lebih-lebih lagi motosikal berkuasa besar... Wahhhh~~~~ Impian tu harus dilaksanakan walaubagaimana pun orang membantah... Hehehhe~~~

Mak dan kawan-kawan saya kata, saya ni perempuan tulen dan lembut. Tak sesuai nak bawa motor besar... Hurmmm~~~ Masalah ke??? Tak kan?? Bawa motor tak ada kaitan dengan jantina pun... Tu kehendak sendiri... Biasanya perempuan tak suka naik motor sebab tak nak berpanas dan nampak agak kurang sopan... Saya sendiri pun benci berpanas, tapi kalau dah tahu cuaca tu panas, bungkus la tebal-tebal... Hahahah~~~

Kalau nak ambil lesen B penuh (>500cc) dan memiliki motor besar, mungkin saya belum mampu sekarang, sebab saya dah pelihara sebiji Myvi... Mungkin satu hari nanti bila dah berkemampuan lebih sikit kot... Target saya sekarang cuma motor <250cc... Asalkan rupa badan motor tu besar pun dah cukup kalau dah tak boleh nak ambil enjin besar... (^_^)

Target saya sekarang cuma yang 2 biji ni... Ikut kemampuan la yerr... Biar bermula dari bawah... Panjat bukit perlahan-lahan, akan sampai jugak ke puncak... Jangan terus berada di puncak dan lepas tu jatuh, sakit wooo... =)

Yamaha 150cc
Bila saya kata target 2 biji ni, ada kawan yang kata alang-alang je beli yang kecik macam ni... Tapi takpe... Slow-slow... Jangan gopoh... Cepat naik, cepat jugak la turunnya... Lambat naik, lambat jugak la turun nya... Banyak-banyakkan bersabar... Hheheheh~~~ Kalau saya bosan pakai nanti, saya boleh pakai Scrambler kakak saya... Kan kakak dan ada Scrambler??? Hehhehe~~~ Gambar scrambler kat bawah ni kakak saya dah ada... Itu pun saya jatuh masa bawa tadi... Tinggi sangat, kaki saya tak sampai... Kah~~Kah~~Kah~~ (^_^)


Tak sabar bawa motor sendiri... Cepat la lesen keluar... Boleh la pergi kedai motor... Hehehhehe~~~ (^_^)
Gud Nite All.... =)

1 comment:

Marliessa Rieza said...

My mom pon cakap..
*kau nak jadi apa bawak motor besar2 kau tu perempuan*
Arghh me benci org bandingkan gurl dengan boy... apa salah nya ? Me mmg suka motor besar .. me dri kecik da mmg ganas xD but me perempuan tulen lol xD

Istighfar

ISTIGHFAR, kalimah yang sangat pendek, memiliki makna yang sangat dalam, sangat indah dalam hidup kita dan memiliki 2 makna.

1. Setiap kali kita mengucap Astagfirullahal'adzim, bererti kita memohon ampun dan maaf daripada Allah, minta ditutupkan aib kita. Semakin kerap kita beristighfar, semakin bersihlah kita dari dosa, kesalahan dan keaiban. Sebab itu Allah menyukai hamba yang beristighfar, kerana tak satu pun antara kita yang bersih dari dosa. Maka beristighfarlah agar Allah mengampuni dosa, kesalahan dan menutupi aib kita.

2. Setiap kali beristighfar, bererti kita brsungguh2 mohon daripada Allah agar memperbaiki hidup kita, menguatkan aqidah kita, membuat kita nikmat dalam ibadah khusyuk dan menjadikan akhlaq kita mulia.

Wallahualam~~~