Thursday, April 19, 2012

Peraduan Pesta Buku Antarabangsa

Peraduan ni saya dapatkan dari Abang saya.... Dianjurkan oleh Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur... Walaupun pesta ni dianjurkan di Kuala Lumpur, tapi yang dari Sabah Sarawak pun masih boleh join... Kalau korang nak tahu lebih lanjut tentang peraduan ni, korang boleh klik link kat bawah untuk maklumat yang lebih lanjut... Tengok, jangan tak tengok... Tak salah mencuba... Rezeki jangan ditolak... (^_^)



Take Care People... =)

2 comments:

Anonymous said...

Assalamu;alaikum :) Kita nak tegur ni... Gmbar header and sidebar(on the right) akak menamppakkan aurat ... Delete ye. :)

MAy Allah bless :-)

Yatt Moore said...

salam...terima kasih... InsyaAllah saya akan deleta nanti kalau ada gambar yang sesuai untuk gantikan ye... Terima kasih dengan teguran tu... (^_^)

Istighfar

ISTIGHFAR, kalimah yang sangat pendek, memiliki makna yang sangat dalam, sangat indah dalam hidup kita dan memiliki 2 makna.

1. Setiap kali kita mengucap Astagfirullahal'adzim, bererti kita memohon ampun dan maaf daripada Allah, minta ditutupkan aib kita. Semakin kerap kita beristighfar, semakin bersihlah kita dari dosa, kesalahan dan keaiban. Sebab itu Allah menyukai hamba yang beristighfar, kerana tak satu pun antara kita yang bersih dari dosa. Maka beristighfarlah agar Allah mengampuni dosa, kesalahan dan menutupi aib kita.

2. Setiap kali beristighfar, bererti kita brsungguh2 mohon daripada Allah agar memperbaiki hidup kita, menguatkan aqidah kita, membuat kita nikmat dalam ibadah khusyuk dan menjadikan akhlaq kita mulia.

Wallahualam~~~