Tuesday, April 24, 2012

Segmen: Jom Join Bloglist Cik Purple

Ni segmen ke-5 untuk pagi ni... Heheheh~~ Banyak betul... Takpe, pagi ni saya rajin sikit... =) Segmen Cik Purple ni banyak peraturan tau... Berani nak join??? Hehehhe~~~ Takde lah, gurau je... Kalau korang nak join jugak, macam biasa lah yerr... Klik tajuk kat bawah ini... (^_^)



Kalau korang tak keberatan, boleh join segmen ni jugak...


Take Care People... (^_^)

No comments:

Istighfar

ISTIGHFAR, kalimah yang sangat pendek, memiliki makna yang sangat dalam, sangat indah dalam hidup kita dan memiliki 2 makna.

1. Setiap kali kita mengucap Astagfirullahal'adzim, bererti kita memohon ampun dan maaf daripada Allah, minta ditutupkan aib kita. Semakin kerap kita beristighfar, semakin bersihlah kita dari dosa, kesalahan dan keaiban. Sebab itu Allah menyukai hamba yang beristighfar, kerana tak satu pun antara kita yang bersih dari dosa. Maka beristighfarlah agar Allah mengampuni dosa, kesalahan dan menutupi aib kita.

2. Setiap kali beristighfar, bererti kita brsungguh2 mohon daripada Allah agar memperbaiki hidup kita, menguatkan aqidah kita, membuat kita nikmat dalam ibadah khusyuk dan menjadikan akhlaq kita mulia.

Wallahualam~~~