Tuesday, April 24, 2012

Segmen : Jom Join Bloglist Miera Atiera

Ni adalah segmen terakhir yang saya join untuk pagi ni... Segmen yang ke 6... (^_^) Dari awal pagi tadi dah saya jalan-jalan sambil membaca dan join blogger yang ada buat segmen... Banyak betul blog-blog baru yang menarik... (^_^) Kalau korang nak join segmen ni, macam biasa lah... Klik tajuk kat bawah ni... (^_^)




Kalau korang tak keberatan, boleh join segmen ni jugak...


Take Care People... (^_^)

2 comments:

Mieya Atiera said...

Hai, terima kasih sudi join segmen Mieya :)

♥ Cik EylaDiLLa ♥ said...

salam..
singgah sini dr segmen yg sama
saya follow awk yer

http://diaryyeyla.blogspot.com/2012/04/segmen-jom-join-bloglist-mieya-atira.html

Istighfar

ISTIGHFAR, kalimah yang sangat pendek, memiliki makna yang sangat dalam, sangat indah dalam hidup kita dan memiliki 2 makna.

1. Setiap kali kita mengucap Astagfirullahal'adzim, bererti kita memohon ampun dan maaf daripada Allah, minta ditutupkan aib kita. Semakin kerap kita beristighfar, semakin bersihlah kita dari dosa, kesalahan dan keaiban. Sebab itu Allah menyukai hamba yang beristighfar, kerana tak satu pun antara kita yang bersih dari dosa. Maka beristighfarlah agar Allah mengampuni dosa, kesalahan dan menutupi aib kita.

2. Setiap kali beristighfar, bererti kita brsungguh2 mohon daripada Allah agar memperbaiki hidup kita, menguatkan aqidah kita, membuat kita nikmat dalam ibadah khusyuk dan menjadikan akhlaq kita mulia.

Wallahualam~~~