Monday, July 9, 2012

Manfaatkan Hujung Minggu...

Hati senang dan tak tau nak update apa... Hehheeheh~~~ Senyum je depan laptop dan tak tau apa nak tulis sebab terlalu banyak perkara gembira nak dikongsi... Tapi takpe la... Tak perlu nak tulis kot... Biar faham sendiri sudah... (^_^) Just nak upload gambar latest je sewaktu Pesta Pantai di Sematan minggu lepas... TAPI...Delay punya delay...masa kami datang, pesta dah habis... Hhahahah~~~ Jalan-jalan je laaa...

Di Sematan... Jalan-jalan di Pesta Pantai bersama Alyea... =)
Ahad tu kami balik kampung... Sabtu pulak kami pergi ke Kampung Krokong, Bau. Sebab ikut Bengkel Solat anjuran JAKIM... =) Seronok bila tengok dia belajar dan kusyuk mendengar... Banyak Ilmu yang dia dapat dari Ustaz yang datang hari tu... Antara penceramah adalah Penolong Imam Besar Negeri Sarawak  dan seorang lagi Ustaz Haji Sarbini Bin Haji Dahlan (Pegawai Dakwah HIKMAH) ... 

Penceramah... =)
Kalau nak harapkan saya untuk mengajar dia memang payah, takut nanti sesat pulak.. Jadi sebaik-baiknya carilah orang yang betul-betul tahu selok belok agama... Sambil menyuruh dia pergi belajar dan ikut kelas, saya pun ikut la sekali... Dalam masa yang sama, saya pun belajar jugak... Jadi, kami sama-sama membimbing dan membaiki diri... Alhamdulillah... 

Kusyuk mendengar dan belajar... =)
Sambil menyelam minum air... Kebetulan dah berada di Bau, balik tu singgah la di Serikin... Jalan-jalan cuci mata... Hehhehe~~~ =)
Take Care People... =)

1 comment:

ain vanilla said...

comel nya budak kecikk tu . nama dia apa ?? akk, ain dah send emil dekat akk, maaf sebab terlambat

Istighfar

ISTIGHFAR, kalimah yang sangat pendek, memiliki makna yang sangat dalam, sangat indah dalam hidup kita dan memiliki 2 makna.

1. Setiap kali kita mengucap Astagfirullahal'adzim, bererti kita memohon ampun dan maaf daripada Allah, minta ditutupkan aib kita. Semakin kerap kita beristighfar, semakin bersihlah kita dari dosa, kesalahan dan keaiban. Sebab itu Allah menyukai hamba yang beristighfar, kerana tak satu pun antara kita yang bersih dari dosa. Maka beristighfarlah agar Allah mengampuni dosa, kesalahan dan menutupi aib kita.

2. Setiap kali beristighfar, bererti kita brsungguh2 mohon daripada Allah agar memperbaiki hidup kita, menguatkan aqidah kita, membuat kita nikmat dalam ibadah khusyuk dan menjadikan akhlaq kita mulia.

Wallahualam~~~