Wednesday, July 4, 2012

Tudung??? Makasih... =D

Thank you for the tudung... =)
Tudung??? terima Kasih... =) Buat pertama kalinya saya terima hadiah tudung daripada dia dan dengan berbesar hatinya saya terima walaupun bukanlah tudung yang mahal... (^_^)

Saya bagi Si Talu pakai tudung saya, comelkan??? (^_^) Dia bagi Si Talu ni tahun lepas untuk temankan saya... =)
Comelnya Si Talu Pakai tudung... (^_^)
Sebelum ni saya payah nak bertudung sebab tak ada tudung, ada pun adik yang punya... Pinjam-pinjam... Hehhehe~~~ Jadi saya suka jadikan alasan takde tudung untuk tak bertudung... Huhuhu~~~ Jahilnya... (-_-) Tapi sekarang ni, dia sendiri dah mula bagi saya tudung... Alhamdulillah... Mungkin dah masanya saya nak perbetulkan diri sendiri dulu sebelum saya nak didik dan tunjuk pada dia tentang Agama Islam...

Memandangkan saya ni takde tudung yang cukup, dan tak nak benda tu dijadikan alasan lagi dah...saya borong 18 helai tudung bawal Clearance Sale yang dibuat kat blog SimpleStyleShop... Cuma RM6 je satu... Jadi takde la saya nak buat macam-macam alasan lagi... InsyaAllah... Tetapkan hati ini Ya Allah... Kalau betul nak baiki diri, takde alasan untuk tak boleh... Kalau nak 1000 daya, kalau tak nak 1000 dalih... (^_^)


Take Care People.. =)

7 comments:

Gnie Syazni said...

Tq dear promote :)
InsyaAllah, hope ur life will be greater than before..may Allah bless u :)

Yatt Moore said...

Sama-sama kak... =) Nanti Beli lagi yee... (^^,)
Semoga semuanya dipermudahkan... Amin... =D

.ciknoey. said...

cantek bertudung.. :)
sy pun suke pakai tudung nie..senang nk bentuk..

Yatt Moore said...

Makaseh... =)
Tudung ni best, tapi yang tak best nya kat sini mahal sangat...
nasib baik ada tempat nak borong murah ckit... =D

ain vanilla said...

wahh comey nyew .. serius comel sesangat ., ^^ waaahh RM108 . hehe . boleh la belnja ain satuu tudung ,. hehehe

Anonymous said...

MANIS DI DUNIA DAN AKHIRAT SAUDARI BERTUDUNG...TUDUNG BUKAN SETAKAT PAKAIAN BIASA TETAPI PAKAIAN IBADAT....

Yatt Moore said...

Terima kasih banyak.... Sejahtera dunia dan akhirat kalau menutup aurat... InsyaAllah... =)

Istighfar

ISTIGHFAR, kalimah yang sangat pendek, memiliki makna yang sangat dalam, sangat indah dalam hidup kita dan memiliki 2 makna.

1. Setiap kali kita mengucap Astagfirullahal'adzim, bererti kita memohon ampun dan maaf daripada Allah, minta ditutupkan aib kita. Semakin kerap kita beristighfar, semakin bersihlah kita dari dosa, kesalahan dan keaiban. Sebab itu Allah menyukai hamba yang beristighfar, kerana tak satu pun antara kita yang bersih dari dosa. Maka beristighfarlah agar Allah mengampuni dosa, kesalahan dan menutupi aib kita.

2. Setiap kali beristighfar, bererti kita brsungguh2 mohon daripada Allah agar memperbaiki hidup kita, menguatkan aqidah kita, membuat kita nikmat dalam ibadah khusyuk dan menjadikan akhlaq kita mulia.

Wallahualam~~~