Thursday, August 2, 2012

Kalau Kawan Tanya Nak Hadiah Apa???

Assalamualaikum... (^_^) Sepanjang minggu ni saya ditanyakan dengan soalan bonus yang WAJIB dijawab... Soalannya???

NAK HADIAH KAHWIN APE NANTI???

Hadiah dari rakan sekerja SMK Padungan... (^^,)
Huhuhu~~~ Payah nak jawab tuuuu... Tapi diorang kata WAJIB dijawab... Saya pun tak tau apa yang nak dijawab... Kalau Periuk nasi, Boiler, Toaster dan Peti sejuk sejuk dah ada... Hadiah dari kawan-kawan lain jugak.... Nanti saya jawab nak sebuah rumah boleh?? Heheheheh~~~ =P Takde laaa... Bagi betis, nak paha... huhuhu~~~ =) Ikhlas hati kawan-kawan la nak bagi ape pun... 

Ada idea ke nak bagi jawapan ape???
Saya bagi jawapan semuanya kat sini, kalau ada yang tanya nanti saya suruh baca je.. (^_^)
Ni diantara jawapan cadangan saya je kot...
  • Cadar
  • Set pinggan mangkuk
  • Mixer untuk buat kek
  • Oven / Microwave
  • Set cawan / Mug comel
  • Set pisau
  • Blender / Pengisar
  • Frame gambar
  • Buku Agama / Ilmiah
  • Peralatan Solat (Telekung / Sejadah / Tafsir Al-Quran / Rehal / DVD Al-Quran)
  • Kain Meter (Laki + Perempuan)
  • Perhiasan dalam rumah
Apa yang lebih penting adalah kehadiran kawan-kawan yang memeriahkan suasana pada hari majlis nanti... (^_^)

3 comments:

geejoo said...

ezi bagik set cadar 4 ur wedding day k...mok kakak guna terus ye...padah mok color apa??

ezi lorrrr said...

n set cawan la...murah kit,,pakson tgh sale juak tok...jap ah...ezi kumpol duit raya...dpt juak la akak merasa duit raya ezi lam cawan ya lak...hehehehehhe

Nurhayati Morshidi said...

geejoo.... Set cadar boleh juak... tema pink + putih.. hehehhe~~~ =P

Ezi.... mok cawan kaler pink juak... ehhehehe~~~ =P

Istighfar

ISTIGHFAR, kalimah yang sangat pendek, memiliki makna yang sangat dalam, sangat indah dalam hidup kita dan memiliki 2 makna.

1. Setiap kali kita mengucap Astagfirullahal'adzim, bererti kita memohon ampun dan maaf daripada Allah, minta ditutupkan aib kita. Semakin kerap kita beristighfar, semakin bersihlah kita dari dosa, kesalahan dan keaiban. Sebab itu Allah menyukai hamba yang beristighfar, kerana tak satu pun antara kita yang bersih dari dosa. Maka beristighfarlah agar Allah mengampuni dosa, kesalahan dan menutupi aib kita.

2. Setiap kali beristighfar, bererti kita brsungguh2 mohon daripada Allah agar memperbaiki hidup kita, menguatkan aqidah kita, membuat kita nikmat dalam ibadah khusyuk dan menjadikan akhlaq kita mulia.

Wallahualam~~~