Wednesday, August 15, 2012

Raya Semakin Hampir... =)

Assalamualaikum.... (^_^) Seronok bila kenangkan esok dah last day kerja... Lepas tu dah cuti raya... Yeayyy!!! Rasa macam budak-budak balik je tak sabar-sabar nak raya.... Raya tu raya jugak... Puasa sempurna ke tak??? Zakat dah bayar ke belum??? Alhamdulillah tamat puasa Encik Suami tahun ni walaupun pertama kali... =)


Tak sabar nak raya??? Tentulah... Bohong kalau kata tak seronok nak raya... Apatah lagi raya tahun ni saya bukan saja dengan family...tapi bersama Encik Suami tersayang... Alhamdulillah... Syukur pada Allah atas segalanya... Persiapan?? Siap dah... Alhamdulillah... Persiapan 2 dalam 1 sebab buat persiapan raya dan persandingan sekali... Apa yang di pakai raya, boleh pakai untuk bersanding... Tapi tak la semua, kasut dan tudung tu je kot... (^_^)

Dikesempatan ni... Kalau saya ada buat salah, dosa atau tertulis perkara yang menyakitkan hati korang, saya nak mohon maaf dan ampun dari korang semua... Maafkan saya ye... Mungkin tak boleh nak salam dan mintak maaf dari setiap seorang, jadi kalau ada silap harap dimaafkan...

 Assalamualaikum... =)

No comments:

Istighfar

ISTIGHFAR, kalimah yang sangat pendek, memiliki makna yang sangat dalam, sangat indah dalam hidup kita dan memiliki 2 makna.

1. Setiap kali kita mengucap Astagfirullahal'adzim, bererti kita memohon ampun dan maaf daripada Allah, minta ditutupkan aib kita. Semakin kerap kita beristighfar, semakin bersihlah kita dari dosa, kesalahan dan keaiban. Sebab itu Allah menyukai hamba yang beristighfar, kerana tak satu pun antara kita yang bersih dari dosa. Maka beristighfarlah agar Allah mengampuni dosa, kesalahan dan menutupi aib kita.

2. Setiap kali beristighfar, bererti kita brsungguh2 mohon daripada Allah agar memperbaiki hidup kita, menguatkan aqidah kita, membuat kita nikmat dalam ibadah khusyuk dan menjadikan akhlaq kita mulia.

Wallahualam~~~