Thursday, October 11, 2012

Isu Meluat Dengan Perangai Seseorang...Hot.fm

Assalamualaikum.... Pagi-pagi ni dengar Hot.fm bercerita pasal isu meluat atau tak suka dengan perangai seseorang... Diam sendiri kejab sebab fikirkan cerita lama.... =D Bohong la kalau kata tak pernah meluat tengok perangai orang... kan?? kan?? kan??? (^^,)

Dari dulu lagi saya tak suka tengok perangai perempuan bujang yang bertudung, pastu terseluk-seluk dalam seluar dengan lelaki... Huhuhu~~~ Maaf kalau bahasa kasar, tapi itu la hakikatnya... Saya tak kata semua, cuma segelintir je... "Nila setitik, susu sebelanga yang tercemar"... Disebabkan hal macam tu jugak la saya tak suka nak bertudung...

Kalau saya rasa baik, saya pakai... Kalau saya rasa jahat, saya bukak.... Dah tahu diri tu jahat, baik tak payah bertudung langsung... Nanti bagi malu je dengan golongan yang bertudung... Tapi lepas berkahwin ni, Alhamdulillah barulah saya bersedia....

Fikiran negatif macam ni timbul sebab saya ada seorang kawan yang bertudung... Nama tak perlulah saya sebut, cuma nak berkongsi je... Kalau tengok dari luar, Nauzubillah semua orang cakap dia alim... Lagipun dari sekolah agama dan tak pernah bukak tudung... Kalau cerita kat orang yang dia ni jahat pun, belum tentu ada yang percaya... Dengan mukanya yang lembut, sopan santun dan cukup semuanya tak siapa tahu siapa sebenarnya dia ni... Melainkan saya dan lelaki-lelaki yang kenal dengan dia ni...

Gambar Hiasan
Saya banyak tahu sebab kami pernah bekawan satu ketika dahulu... Kepala memang mantap bertudung, baju pun tak ketat... Tapi satu hari tu kantoi masa kami keluar bersama... Secara tak disengajakan ternampak teman lelakinya tengah menyeluk tangan kat dalam seluar yang ditutup dengan jaket... Buat tak kisah je lah sebab tu masa zaman jahiliah lagi... Bila saya fikir-fikir, buat apa dia ni bertudung??? Nak berlagak alim depan orang, tapi perangai rupa-rupanya mengalahkan Iblis???? Terus hilang hormat saya dengan perempuan bertudung dan saya tak suka tudung dah lepas tu... Saya pakai pun untuk pergi kuliah, kerja, fesyen dan masa tertentu je supaya nampak kemas...

Banyak lagi perkara yang terbongkar selepas tu sebab banyak terjadi sesuatu kat dia dan saya tak perlu nak ceritakan... Cukuplah satu perkara tadi yang saya ceritakan kenapa saya meluat dengan dia dan tak suka sangat-sangat dengan tudung... Saya tak katakan yang saya ni baik dan semua orang ada kisah silam sendiri... Cuma bagi yang bertudung, biarlah betul-betul bertudung... Tak nak lah semua orang jadi berfikiran macam saya... Kesian dengan kakak-kakak yang bertudung kena tempias...

Maaf kalau ada yang tersinggung dan marah... Yang baik datangnya dari Allah dan yang jahat dari saya sendiri... 

No comments:

Istighfar

ISTIGHFAR, kalimah yang sangat pendek, memiliki makna yang sangat dalam, sangat indah dalam hidup kita dan memiliki 2 makna.

1. Setiap kali kita mengucap Astagfirullahal'adzim, bererti kita memohon ampun dan maaf daripada Allah, minta ditutupkan aib kita. Semakin kerap kita beristighfar, semakin bersihlah kita dari dosa, kesalahan dan keaiban. Sebab itu Allah menyukai hamba yang beristighfar, kerana tak satu pun antara kita yang bersih dari dosa. Maka beristighfarlah agar Allah mengampuni dosa, kesalahan dan menutupi aib kita.

2. Setiap kali beristighfar, bererti kita brsungguh2 mohon daripada Allah agar memperbaiki hidup kita, menguatkan aqidah kita, membuat kita nikmat dalam ibadah khusyuk dan menjadikan akhlaq kita mulia.

Wallahualam~~~