Friday, November 9, 2012

14 Hari By Eldrine Addin


Lagu ni nak dijadikan kenangan untuk diri sendiri... Incase dalam hp dah hilang, saya masih ada kat sini dan tak akan lupa... Lagu Bintang 14 Hari oleh Kangen Band yang diubah liriknya oleh En.Suami untuk dinyanyikan kepada saya sewaktu hari persandingan... I Love You... 
**Lupa nak record video.. huhuhu~~~


14 hari ku mencari dirimu
Untuk menanyakan dimanakah dirimu
14 hari ku datangi rumahmu
agar engkau tahu tertatihku menunggumu

Aku sayang kepadamu
Apa kamu juga sayang kepadaku

Maafkanlah aku lari dari kenyataan
Bukan kerna aku tak punyai rasa sayang
Maafkanlah aku cuba untuk berlari
Kerna satu hari engkau pasti kan mengerti

Kamu Isteri terbaikku
Dan selamanya bertakhta dihatiku

Chorus:
Selamanya kita tetap bersatu
Ku merasakan indahnya bersama denganmu
Selamanya kita tetap menyinta
Ku merasakan sempurna cerita cinta kita....
Oooo~~~

2 comments:

izfanora said...

so sweet dear.. sama lah dgn sy nie.. husband nyanyi time wed, tp video xder.. sedih.. huhu..

Nurhayati Morshidi said...

suami akak pun sweet.... :-) rugi sgt bila xde video... bnda tu skali je seumur hdup.. :-)

Istighfar

ISTIGHFAR, kalimah yang sangat pendek, memiliki makna yang sangat dalam, sangat indah dalam hidup kita dan memiliki 2 makna.

1. Setiap kali kita mengucap Astagfirullahal'adzim, bererti kita memohon ampun dan maaf daripada Allah, minta ditutupkan aib kita. Semakin kerap kita beristighfar, semakin bersihlah kita dari dosa, kesalahan dan keaiban. Sebab itu Allah menyukai hamba yang beristighfar, kerana tak satu pun antara kita yang bersih dari dosa. Maka beristighfarlah agar Allah mengampuni dosa, kesalahan dan menutupi aib kita.

2. Setiap kali beristighfar, bererti kita brsungguh2 mohon daripada Allah agar memperbaiki hidup kita, menguatkan aqidah kita, membuat kita nikmat dalam ibadah khusyuk dan menjadikan akhlaq kita mulia.

Wallahualam~~~