Friday, December 7, 2012

My Sis Happy Day... =)

Firstly nak cakap... LATE UPDATE... (^_^)

Selasa lepas... 4 Disember 2012... Majlis konvokesyen UiTM ke-77... Adik saya konvo hari tu... Yipppiiii~~~ Hari yang seronok sebab dah lama tak jejak kaki ke UiTM dan jumpa lecturer-lecturer dan junior-junior dan bla-bla-bla... (^_^)

Wajah ceria adik pada hari gembiranya... =)
Wahhhh~~~ Rindu UiTM... UiTM dihatiku... Wowww~~~

Sesi adik saya pukul 12.00 tengah hari... Tapi...nak tahu tak?? Kesian kat mak bapak dan tetamu yang tunggu.... Lama dan penat menunggu majlis mula... Apasal lambat sangat?? Entah... Hurmmm~~~

Ibu Bapa mula masuk dewan jam 12.00 tengah hari... Perarakan pelajar masuk 2.15petang...Perarakan lesturer, VIP dan lain-lain selesai dekat nak jam 3 petang... Boleh imagine tak??? Penat tau menunggu lama macam tu... Sesi habis dan begambar dan bla-bla-bla dekat nak jam 5.30 petang.... Sumpah saya katakan penat yang amat sangat... Balik je rumah terus mandi dan tido....

Tapi walaupun hari yang memenatkan, tapi kami tetap support sebab hari tu adalah hari yang sangat bermakna buat adik saya....

Paling seronok bila jumpa junior-junior... Wowww~~~ Tak sangka diorang masih ingat senior sengal ni?? (^^,) Miss U All Guys.... =)

Junior tercinta..... (^_^)
Saya dan encik suami yang dah pening menunggu entah apa nak buat dah... Apa lagi... Bergambar lerrr... =P

Photoshoot with My LOVE... =)
Satu Perkara trademark kalau gambar Konvo MESTI ada gambar MACAM INI!!! 

Trademark Photo... =)
Sama je kan???  Heheheh~~~ Nanti sorang lagi adik nak bergambar konvo, akan bergambar macam ni jugak... (^_^)

BOUQUET ADIK SAYA, SAYA BUAT SENDIRI... NANTI SAYA UPDATE MACAM MANA SAYA BUAT... OK!!
masa jalan-jalan kat booth jual bunga kesian gilerrrr saya tengok bunga yang diorang jual. Dah la harga mahal, buat pun selekeh je... kesian parent yang terpaksa beli kat situ... Hurmmm~~~ 
Cakap orang buat selekeh, macam la sendiri buat cantik sangat... tetetttettt~~~~ =P

Take care People... =)

No comments:

Istighfar

ISTIGHFAR, kalimah yang sangat pendek, memiliki makna yang sangat dalam, sangat indah dalam hidup kita dan memiliki 2 makna.

1. Setiap kali kita mengucap Astagfirullahal'adzim, bererti kita memohon ampun dan maaf daripada Allah, minta ditutupkan aib kita. Semakin kerap kita beristighfar, semakin bersihlah kita dari dosa, kesalahan dan keaiban. Sebab itu Allah menyukai hamba yang beristighfar, kerana tak satu pun antara kita yang bersih dari dosa. Maka beristighfarlah agar Allah mengampuni dosa, kesalahan dan menutupi aib kita.

2. Setiap kali beristighfar, bererti kita brsungguh2 mohon daripada Allah agar memperbaiki hidup kita, menguatkan aqidah kita, membuat kita nikmat dalam ibadah khusyuk dan menjadikan akhlaq kita mulia.

Wallahualam~~~