Tuesday, December 11, 2012

Pengantin Baru Lagi?

Assalamualaikum...
Kenyang perut pagi ni lepas makan Tuna Bun yang kak Norlia belikan. ;-) Makan lagi sekali walaupun dah sarapan bersama En.Suami di rumah. (^_^)

Petang semalam... Seperti biasa bila terdengar bunyi kereta En.Suami sampai, saya cepat-cepat tunggu di pintu rumah dan akan dengar word "Tadaaaaaa~~~~" dari En.Suami (^_^) Kononnya surprise sebab dia dah balik rumah... hehehhe~~~ Tapi berlainan dengan semalam, En.Suami suruh pejam mata.... Hurmmm~~~ Pejam je la...tapi buka sikit sebab nak tengok... (^_*) Hehhehe~~ Dah dekat nak 6 bulan ada suami, tapi sentiasa rasa mcm baru nikah dan pengantin baru. Ngee...

Baru dapat malam tadi... =)
Nak tau kenapa? Walaupun dh dekat nk 6 bulan nikah, tapi masih jugak terima hadiah "Selamat Pengantin Baru"... Seronok nya... Tiap-tiap bulan pengantin baru. Tiap-tiap bulan jugak la dapat hadiah. (^_^) Sampai bila la agaknya ye???  Rezekiii... Malam tadi buka hadiah baru, dapat periuk nasi besar... 

Minggu yang lepas-lepas dapat Buku Alam Rumah tangga, Telekung dan Set kain untuk baju raya... Best betul... ;-) Terima kasih kawan-kawan... Murah rezeki korang sebab tiap-tiap bulan bagi saya hadiah Kahwin... Hehe... ;-)

Hadiah yang dapat minggu-minggu lepas... =)

 Bawah ni pulak hadiah yang kawan-kawan dan saudara mara bagi pada hari majlis... (^_^)

Take Care & Thank You People... =)

No comments:

Istighfar

ISTIGHFAR, kalimah yang sangat pendek, memiliki makna yang sangat dalam, sangat indah dalam hidup kita dan memiliki 2 makna.

1. Setiap kali kita mengucap Astagfirullahal'adzim, bererti kita memohon ampun dan maaf daripada Allah, minta ditutupkan aib kita. Semakin kerap kita beristighfar, semakin bersihlah kita dari dosa, kesalahan dan keaiban. Sebab itu Allah menyukai hamba yang beristighfar, kerana tak satu pun antara kita yang bersih dari dosa. Maka beristighfarlah agar Allah mengampuni dosa, kesalahan dan menutupi aib kita.

2. Setiap kali beristighfar, bererti kita brsungguh2 mohon daripada Allah agar memperbaiki hidup kita, menguatkan aqidah kita, membuat kita nikmat dalam ibadah khusyuk dan menjadikan akhlaq kita mulia.

Wallahualam~~~