Monday, January 21, 2013

Mengintai Tulisan En.Suami

Ketika ini, En.Suami sedang menulis satu Entry di dalam blog yang sama... Blog saya... Tentang ajal dan belum lagi saya baca... Ajal??? Jujur...saya belum pernah fikir lagi tentang ajal...

Cukup ke amalan saya??
Sempurna ke amalan saya?? 
Taat kah saya??

Kadang-kala...apa yang Dia fikir dan tulis memberi kesedaran pada diri saya... Alhamdulillah... Walaupun baru mendalami Islam, namun apa yang ada dalam hati dia melebihi apa yang ada pada saya...


No comments:

Istighfar

ISTIGHFAR, kalimah yang sangat pendek, memiliki makna yang sangat dalam, sangat indah dalam hidup kita dan memiliki 2 makna.

1. Setiap kali kita mengucap Astagfirullahal'adzim, bererti kita memohon ampun dan maaf daripada Allah, minta ditutupkan aib kita. Semakin kerap kita beristighfar, semakin bersihlah kita dari dosa, kesalahan dan keaiban. Sebab itu Allah menyukai hamba yang beristighfar, kerana tak satu pun antara kita yang bersih dari dosa. Maka beristighfarlah agar Allah mengampuni dosa, kesalahan dan menutupi aib kita.

2. Setiap kali beristighfar, bererti kita brsungguh2 mohon daripada Allah agar memperbaiki hidup kita, menguatkan aqidah kita, membuat kita nikmat dalam ibadah khusyuk dan menjadikan akhlaq kita mulia.

Wallahualam~~~