Wednesday, May 22, 2013

Kecik... Tak Besar...

Assalamualaikum... Dah lama tak update blog, takde masa dan sibuk memanjang... Sepanjang tak update ni banyak perkara jadi... Positiv dan negativ...

Apa yang positifnya ialah En.Suami pergi travelling selama seminggu ke semenanjung... Huhuhu~~~ Positif??? Macam seronok je bunyi... Seronok apa nya... Seminggu jugak la saya menangis malam-malam sebab tercari-cari... Huhuhu~~~ Tak pernah berjauhan, sekali jauh rasa macam tak boleh hidup... Mungkin itulah rindu kot... Alhamdulillah...

Sekarang ni, kandungan saya dah nak masuk 5 bulan... Alhamdulillah setakat ni sihat je dan takde apa masalah... Cuma... Apasal perut saya yang nak 5 bulan ni kecik??? Selalunya saya tengok kawan-kawan besar jeeee.... Hurmmmm... Orang cakap, kalau perut kecik tu bayi lelaki... Betul ke??? Saya harap perempuan... Tapi walau apa pun yang Allah bagi nanti, itulah rezeki untuk kami... Syukur...

Ni gambar update perut saya sekarang... (^_^) Kecik kan? kan? kan??? Tak berapa nak buncit dan saya pun tak berapa gemuk... Mantain je slim, cuma perut naik sikit... (^_^)

Jalan-jalan bersama adik untuk pujuk hati sewaktu En.Suami tiada... =)

Gaun Biru ni baju mengandung pertama saya... En.Suami belikan sewaktu dia travelling, pandaikan dia pilih??? (^_^) En.Suami baru je balik, esoknya terus ajak jalan-jalan sebab rinduuu... Hehheheh~~~  Alhamdulillah.... (^_^)


Misai tu dah suruh potong, tapi En.Suami tak nak... Dia kata biar perempuan tak pandang... Hhahahahha~~~ Perasan je lebih... =P
Actually En.Suami nak tengok, misai sejemput tu boleh panjang sampai mana, dah lama dia simpan, tapi tak jugak lebat-lebat... Ada petua ke nak lebatkan misai???? (^_^) Boleh tolong share??? =D

Take Care People... =)

No comments:

Istighfar

ISTIGHFAR, kalimah yang sangat pendek, memiliki makna yang sangat dalam, sangat indah dalam hidup kita dan memiliki 2 makna.

1. Setiap kali kita mengucap Astagfirullahal'adzim, bererti kita memohon ampun dan maaf daripada Allah, minta ditutupkan aib kita. Semakin kerap kita beristighfar, semakin bersihlah kita dari dosa, kesalahan dan keaiban. Sebab itu Allah menyukai hamba yang beristighfar, kerana tak satu pun antara kita yang bersih dari dosa. Maka beristighfarlah agar Allah mengampuni dosa, kesalahan dan menutupi aib kita.

2. Setiap kali beristighfar, bererti kita brsungguh2 mohon daripada Allah agar memperbaiki hidup kita, menguatkan aqidah kita, membuat kita nikmat dalam ibadah khusyuk dan menjadikan akhlaq kita mulia.

Wallahualam~~~