Tuesday, May 7, 2013

Sekali dapat... Berbiji-biji Delima.... =)

Assalamualaikum... Baru je semalam saya dapat buah delima... Hari ni dapat lagi 2 biji... Heheheh~~~ En.Suami nak saya makan puas-puas sebab tak nak saya tercari-cari lagi... (^_^)


En.Suami bawa saya pergi ke rumah Mak Cina yang berdekatan tempat kerja saya, bukan rumah yang kami pergi semalam... Ni rumah lain dan pokok dia lebih besar... Yippiii~~~~ (^_^) En.Suami bagitau kat Mak Cik Cina tu dengan ayat dan cara yang sama macam yang dia gunakan semalam... Dan syukur sangat-sangat dan murah rezeki kami sebab dia kata ambik je berapa banyak, tak payah bayar... Siap kata kalau isteri nak lagi boleh datang lagi ambik... Heheheheh~~~ Mak Cik tu tak tau ke saya ni kerja kat area rumah dia??? Nanti kalau hari-hari saya datang mintak tak terlayan pulak dia... (^_^)

Pak Cik Tukang kebun tolong panjat pokok delima
Hari ni, En.Suami tak perlu susah payah panjat untuk ambilkan. Sebab Mak Cik Cina tu suruh tukang kebun dia yang tolong panjatkan dan ambil untuk kami... Terima Kasih Pak Cik... (^_^)

Selonot owwww... =)
Apapun syukur sebab kami jumpa tuan rumah yang baik hati... Nak tau kenapa??? Sebab Kak Norlia yang sama pejabat dengan saya pernah cerita masa dia mengandung dulu, ingin nak makan Delima jugak... Bila susah sangat nak dapat, dia buat macam saya jugak. Cuba beli dari rumah yang ada tanam... Tapi sedeh sebab tuan rumah tu kedekut dan tak nak jual sebiji pun... Nasib baiklah saya jumpa orang yang baik hati dan sudi bagi... Syukur... Mudah-mudahan murah rezeki anak saya nanti... AMin.... (^_^)

No comments:

Istighfar

ISTIGHFAR, kalimah yang sangat pendek, memiliki makna yang sangat dalam, sangat indah dalam hidup kita dan memiliki 2 makna.

1. Setiap kali kita mengucap Astagfirullahal'adzim, bererti kita memohon ampun dan maaf daripada Allah, minta ditutupkan aib kita. Semakin kerap kita beristighfar, semakin bersihlah kita dari dosa, kesalahan dan keaiban. Sebab itu Allah menyukai hamba yang beristighfar, kerana tak satu pun antara kita yang bersih dari dosa. Maka beristighfarlah agar Allah mengampuni dosa, kesalahan dan menutupi aib kita.

2. Setiap kali beristighfar, bererti kita brsungguh2 mohon daripada Allah agar memperbaiki hidup kita, menguatkan aqidah kita, membuat kita nikmat dalam ibadah khusyuk dan menjadikan akhlaq kita mulia.

Wallahualam~~~