Friday, July 19, 2013

19 Julai... Allah Telah Atur Segalanya...

Hari ini.... 19 Julai 2013 adalah hari bersejarah pertama dalam hidup saya... Genap sudah 2 tahun kami berkawan dan setahun hidup sebagai suami isteri... 19 Julai 2011 kami dipertemukan, 19 Julai 2012 kami disatukan, dan hari ini 19 Julai 2013... Alhamdulillah...

Sejarah pertemuan yang tak pernah dirancang dan tak pernah disangka... Perjalanan hidup ini sangat indah di atur oleh Allah yang Maha Mengetahui segalanya... Pahit dan manis kehidupan kita telah disusun dengan sebaik-baiknya oleh Allah... Pemulaan yang pahit, akan di akhiri dengan kemanisan... InsyaAllah...

Saya dah mula menulis blog ni sejak sebelum mengenali En.Suami lagi... Dimana kami kenal, dimana kami jumpa, dimana kami berputik, dimana  pahit, dimana manis, dimana sakit, dimana indah... Segalanya tertulis disini sebagai kenangan kami sampai bila-bila... Tak semua keindahan yang kita kecapi bermula dengan kemanisan... Kepahitan permulaanlah mengajar kita untuk menghargai kemanisan yang terasa dihujungnya...

Honeymoon Kali ke-2... 1st Anniversary... =)

"Kisah kami tak seindah kisah Romeo dan juliet... tak seindah lakaran pelangi di waktu senja... Tapi ia lahir dari 2 hati berlandaskan keikhlasan pada yang Maha Agung... Allah telah mengatur segalanya......"

Allah telah mengatur perjalanan hidup saya untuk bertemu dengan En.Suami bermula di sini... KLIK link dibawah...
>>>Putusnya pertunangan<<<
Tamatnya cerita lama... KLIK link dibawah..
>>>Berhenti Kerja<<<
Bermulanya perjalanan baru, saya tertarik pada Dia... KLIK link dibawah...
>>>Disini takdir kami bertemu<<<
Pertemuan pertama... KLIK link dibawah...
>>>19 Julai 2011<<<
Kami berkawan...menilai...suka... KLIK link dibawah...
>>>Hadirnya dia di saat terluka<<<
>>>Mula minat dengan apa yang dia minat<<<
>>>Hari penting dalam hidupnya<<<
>>>Soalan pertama dia tentang Islam<<<
>>>Berhenti kerja lagi, berpisah tempat kerja<<<
Terhimpit antara Kawan atau Kekasih... Berlainan agama jadi penghalang.... KLIK link dibawah...
>>>Semakin erat<<<
>>>Cuba mendekatkan dia pada Islam<<<
Suka dan duka bermula... KLIK link dibawah...
>>>Suka Part 1<<<
>>>Duka part 1... Komitmen dengan pasangan bukan Islam<<<
>>>Mungkin menerima islam<<<
>>>Suka part 2...1st birthday bersama dia<<<
>>>Duka part 2... Masalah Islam<<<
>>>Suka part 3... Dia pun berhenti kerja<<<
>>>Suka part 4...Bertemu keluarga<<<
>>>Suka part 5... Bersama<<<
>>>Suka part 6...Habiskan masa bersama<<<
Saya mula mencari arah tuju bila islam sukar diterima... KLIK link dibawah...
>>>Saya mencari panduan<<<
>>>Islam mula menguji kami<<<
>>>Kami berpisah untuk berfikir<<<
>>>Bersama semula seperti biasa<<<
>>>Bergawai dikampung, berkongsi adat<<<
BILA ALLAH MENDUGA KITA... Sesuatu telah berlaku...Allah tak nak saya mengalah untuk membuka mata dan hati dia kepada Islam... Hidayah telah datang padanya dengan keperitan... KLIK link dibawah...
>>>Allah buka mata saya<<<
>>>Saya diduga luar tahap kemampuan<<<
>>>Dugaan Allah...Terima kasih yang Ke-3<<<
>>>Disebalik ujian, ada terselit kebahagiaan Hakiki<<<
>>>Merungkai mengapa masih bersama walaupun sakit<<<
Akhirnya.... Islam agama baru kepada Eldrine Addin Bin Ajus... Terima Kasih ya Allah kerana segala keperitan yang engkau berikan akhirnya memberikan keindahan yang tidak ternilai... Alhamdulillah... KLIK link dibawah...
>>>Akhirnya islam diterima<<<
>>>Bercinta cara islam lebih indah<<<
>>>Bermulanya penghijrahan saya, bertudung untuk menjadi contoh yang baik bagi dia<<<
>>>Bersama-sama mendalami islam<<<
>>>Imej baru setelah islam<<<
Akhirnya... Setelah genap setahun perkenalan kami, Allah satukan kami menjadi pasangan halal pada tarikh yang sama kami mula berkenalan.... 19 Julai... KLIK link dibawah...
>>>19 Julai 2012...Aku terima nikahnya<<<
>>>Bulan madu pertama<<<
>>>Bersanding selepas 3 bulan akad nikah<<<
>>>Gambar persandingan<<<
>>>Lagu khas untuk saya dihari persandingan<<<
Mengharung cabaran 365 hari bergelar isteri... Sedikit sebanyak perkongsian... (^_^) KLIK link dibawah...
>>>Berhari raya sebagai isteri<<<
>>>En.Suami menjadi imam buat pertama kalinya<<<
>>>Hari lahir terindah bergelar isteri<<<
>>>Didapur bersama suami<<<
>>>Surprise dijadikan hobi<<< 
Setelah hampir 7 bulan mendirikan rumah tangga... Akhirnya Allah kurniakan kami rezeki... Alhamdulillah... KLIK link dibawah...
>>>Saya disahkan mengandung<<<
>>>Denyutan jantung pertama si kecil<<<
>>>Susah payah suami bila isteri mengidam<<<
>>>Sepakan pertama si kecil untuk kami<<<
>>>Sambutan ramadhan dikala mengandung 6 bulan<<<
>>>KEJUTAN ISTIMEWA BUAT SUAMI TERSAYANG SEBAGAI MENGHARGAI KEHADIRANNYA SEBAGAI SEORANG SUAMI, KEKASIH DAN SAHABAT<<<

**PERKONGSIAN ------ Peluang kedua mampu mengubah sesuatu, walaupun ia satu cabaran yang tak semua berani menanggung risikonya... Ia dapat membuka ruang hati dan akal untuk berfikir serta menilai perubahan yang harus dilakukan dalam memperbetulkan kesilapan yang telah dilakukan... Dalam cabaran itu, terselit 1000 keindahan yang tak semua antara kita boleh merasainya...

Semoga kebahagiaan yang telah Allah SWT kurniakan ini kekal hingga ke hujung nyawa... Amin... 

1 comment:

Anonymous said...

Tahniah sis... Mcm2 dugaan sis tempuh, tp sis kuat jugak... Allah lebih tahu apa yang kita x tau... ;)

Istighfar

ISTIGHFAR, kalimah yang sangat pendek, memiliki makna yang sangat dalam, sangat indah dalam hidup kita dan memiliki 2 makna.

1. Setiap kali kita mengucap Astagfirullahal'adzim, bererti kita memohon ampun dan maaf daripada Allah, minta ditutupkan aib kita. Semakin kerap kita beristighfar, semakin bersihlah kita dari dosa, kesalahan dan keaiban. Sebab itu Allah menyukai hamba yang beristighfar, kerana tak satu pun antara kita yang bersih dari dosa. Maka beristighfarlah agar Allah mengampuni dosa, kesalahan dan menutupi aib kita.

2. Setiap kali beristighfar, bererti kita brsungguh2 mohon daripada Allah agar memperbaiki hidup kita, menguatkan aqidah kita, membuat kita nikmat dalam ibadah khusyuk dan menjadikan akhlaq kita mulia.

Wallahualam~~~