Wednesday, July 24, 2013

Jahit... Macam Mana Nak Buang Air???

Assalamualaikum... Ni adalah soalan majoriti yang orang selalu tanya bila dah mengandung termasuklah saya sendiri... Ngeri dan seram bila nak fikir... Bila dah asyik terfikir, apa lagi...buatlah soalan terbuka kat FB dan ni respon yang saya dapat... FB ni kalau digunakan ke jalan yang positif, banyak jugak faedahnya... Harap-harap boleh membantu la nanti... Huhuhu~~~

Jawapan yang diorang ni bagi logik jugak. Tapi...orang kata, kalau dah merasa nanti automatik akan tahu apa nak buat... Walaupun akan tahu jugak nanti, lebih baik sediakan mental sebelum kena kat diri... =P

Jom baca komen diorang... (^_^)















Take Care people... =)

No comments:

Istighfar

ISTIGHFAR, kalimah yang sangat pendek, memiliki makna yang sangat dalam, sangat indah dalam hidup kita dan memiliki 2 makna.

1. Setiap kali kita mengucap Astagfirullahal'adzim, bererti kita memohon ampun dan maaf daripada Allah, minta ditutupkan aib kita. Semakin kerap kita beristighfar, semakin bersihlah kita dari dosa, kesalahan dan keaiban. Sebab itu Allah menyukai hamba yang beristighfar, kerana tak satu pun antara kita yang bersih dari dosa. Maka beristighfarlah agar Allah mengampuni dosa, kesalahan dan menutupi aib kita.

2. Setiap kali beristighfar, bererti kita brsungguh2 mohon daripada Allah agar memperbaiki hidup kita, menguatkan aqidah kita, membuat kita nikmat dalam ibadah khusyuk dan menjadikan akhlaq kita mulia.

Wallahualam~~~