Monday, September 9, 2013

Dinotrek 2... Seronok Jadi Budak-budak...

Assalamualaikum... Sepanjang hujung minggu lepas, kuching sibuk dengan aktiviti Regatta Sarawak... Tapi saya tak pergi pun, sebab panas dan tak nak berjemur... Tapi rasanya lebih seronok sebab dapat pergi Dinotrek kat Muzium Sarawak walaupun penat dengan perut dah 8 bulan lebih... (^_^)

Mak Boyot bergambar... (^_^)
En.Suami pun jadi budak-budak... (^_^)
Bayaran masuk hanya RM10 untuk dewasa, RM5 untuk pelajar sekolah dan percuma untuk 3 tahun kebawah... Kalau tak silaplah... hihihi~~~ Jadi, saya dan En.Suami cuma RM20 je... Sama je lah dengan bayar tiket wayang... Walaupun tempat pameran tu kecik, tapi kalau aktiviti dimanfaatkan betul-betul, memang rasa berbaloi sangat-sangat... Kami habiskan masa kat dalam hampir 2 jam (11pagi-1petang), terkejut jugak bila tengok masa. Apa yang kami buat pun entah... Syok sangat layan jadi budak-budak walaupun penat terasa dengan perut yang besar sekarang ni... (^_^)
Semua mainan kami main dan tak nak lepaskan peluang, dah bayar pun, kalau tak main rugilah kan??? =P

Meja dah penuh, main atas lantai pun takpe... (^_^)

Masa keluar dari pameran, kaki dah terasa kembang dan tak larat nak gerak ke kereta... Sekarang ni usia perut dah 8 bulan lebih... Dah nak cukup masak pun, sebab tu cepat penat... Huhuhu~~~

Dah puas berjalan, dapat hadiah Fridge Magnet, bergambar... Jom lepak ABC... (^_^)
Dah penat dan tak larat nak berjalan lagi, jadi mula-mula fikir nak balik.... Tapi, tak jadi sebab En.Suami ajak duduk hilangkan penat kaki di Swee Kang... Nyum3~~~ Sukaaaa sangat-sangat... ABC...White lady...Mee belacan...Laksa Sarawak... Burppp~~~ kenyang dan dah tak penat... Apa lagi??? Tak jadilah nak balik, tapi sambung lagi berjalan kat Shopping Kompleks... Sampailah mak boyot ni dah betul-betul tak larat dan sakit kaki...

PADAHNYA??? Malam tadi seluruh kaki saya terasa bisa dan urat tegang semacam dan tak boleh nak tidur sampai pagi... (~_~) Sedihnya... Tengah malam En.Suami bangun kejab urut kaki, tapi masih terasa sakit... Menyesallll~~~ Huhuhuhu~~~

BARISAN PANJANG untuk beli tiket... (^_^)
Nasib baiklah kami dah beli tiket sehari sebelum, jadi tak perlu bersesak dengan orang ramai... Kami datang je terus potong barisan dan masuk... Hehehhe~~~ Bangga nyerrrr~~~~ Terkejut jugak tengok barisan panjang sampai ke jalan untuk beli tiket. Masa kami beli semalam tak tau pulak yang orang akan ramai macam ni bila hujung minggu... Alhamdulillah... (^_^)

Take Care People... =)

2 comments:

Nour Adieb said...

sy yg tinggal d sabah ni pun blm prnh lg menjejakkan kaki ke sarawak. blm rezeki nk p sana :)

Nurhayati Morshidi said...

nanti kalau ada rezeki blh la datang sini... Sy ni pun tak jejak kaki lagi ke sabah... tggu rezeki jgak... hehehe~~~

Istighfar

ISTIGHFAR, kalimah yang sangat pendek, memiliki makna yang sangat dalam, sangat indah dalam hidup kita dan memiliki 2 makna.

1. Setiap kali kita mengucap Astagfirullahal'adzim, bererti kita memohon ampun dan maaf daripada Allah, minta ditutupkan aib kita. Semakin kerap kita beristighfar, semakin bersihlah kita dari dosa, kesalahan dan keaiban. Sebab itu Allah menyukai hamba yang beristighfar, kerana tak satu pun antara kita yang bersih dari dosa. Maka beristighfarlah agar Allah mengampuni dosa, kesalahan dan menutupi aib kita.

2. Setiap kali beristighfar, bererti kita brsungguh2 mohon daripada Allah agar memperbaiki hidup kita, menguatkan aqidah kita, membuat kita nikmat dalam ibadah khusyuk dan menjadikan akhlaq kita mulia.

Wallahualam~~~