Thursday, October 17, 2013

Yeayyy!!! Cuti Panjang...

Assalamualaikum... Excited betul bila sebut pasal cuti... Hari tu eksyen je kata tak nak ambik cuti awal... Tapi sekarang baru padan muka bila badan semua dah sakit-sakit baru sibuk nak ambik cuti last minit... Nasib baik tadi bos tak bising... Huhuhu~~~

Sebelum ni memang banyak kawan nasihatkan ambik je cuti awal sebab nanti badan mesti dah tak larat nak kerja. Tapi saya ni degil sikit, selagi tak rasa sakit, selagi tu la melawan... Jadi, bila dah rasa semua tak kena macam ni, barulah nak jumpa kerani bagitau nak cuti awal..

Yang payahnya, bila saya nak apply semalam, kerani pulak tak berani nak bagi sesuka hati sebab tak pernah buat sebelum ni... Tapi, dia ada tunjuk pekeliling untuk cuti awal 2 minggu dari tarikh bersalin macam kat bawah ni...


So, tadi dengan rasa cuak jumpa bos sambil bawa pekeliling ni nak mintak cuti... Bos rilek je kata... "Owwwww~~~ Cuti la, suruh kerani buat nanti saya tanda tangan...". Hihihi~~~ Takde pun kena marah... =P

JADI... Esok last day keja... MERDEKA!!!! Tak tau dapat ke tak nak tulis blog lagi kalau dirumah... takde internet laaaaa~~~ Menyampah!!! Ishhh~~~

See you lepas 3 bulan...Ok... Tapi kalau ada internet kat mana-mana, ada kot saya bukak blog... Assalamualaikum... (^^,)v

Take Care!!!

No comments:

Istighfar

ISTIGHFAR, kalimah yang sangat pendek, memiliki makna yang sangat dalam, sangat indah dalam hidup kita dan memiliki 2 makna.

1. Setiap kali kita mengucap Astagfirullahal'adzim, bererti kita memohon ampun dan maaf daripada Allah, minta ditutupkan aib kita. Semakin kerap kita beristighfar, semakin bersihlah kita dari dosa, kesalahan dan keaiban. Sebab itu Allah menyukai hamba yang beristighfar, kerana tak satu pun antara kita yang bersih dari dosa. Maka beristighfarlah agar Allah mengampuni dosa, kesalahan dan menutupi aib kita.

2. Setiap kali beristighfar, bererti kita brsungguh2 mohon daripada Allah agar memperbaiki hidup kita, menguatkan aqidah kita, membuat kita nikmat dalam ibadah khusyuk dan menjadikan akhlaq kita mulia.

Wallahualam~~~