Sunday, December 8, 2013

KESPEM 2013

Assalamualaikum... Ni adalah entry pertama untuk bulan Disember... Sebulan cuma mampu nak buat 1 atau 2 entry je, sebab dok rumah takde benda yang dibuat dan takde apa yang boleh dikongsikan dengan pembaca... =)

Semalam, 7 Disember 2013 hari ulang tahun ke 2 KESPEM (Kesatuan Pembantu Makmal). Jadi kami ada sedikit aktiviti dan saya pun join jugak... AREEJ??? Masih kecik lagi, jadi saya tak bawak dan tinggalkan dirumah. Adik saya yang tolong saya jaga Areej untuk satu hari... Kesian Areej, ayah dan ibunya berjalan dan tak bawa sekali... Huhuhu~~~ Nanti kalau Areej dah besar sikit barulah boleh ikut. Sekarang masih kecik, nak bawa pun takut nangis nanti tak selesa diluar..

Aktiviti KESPEM??? Pagi dalam jam 10 pagi, ada pertandingan Bowling dan malamnya pulak ada makan malam KESPEM sempena penyampaian hadiah untuk pemenang pertandingan... Saya tak ikut bertanding, sebab saya baru je 48 hari dan tak berani nak ambil risiko bermain sebab buah bowling tu berat... Huhuh~~~ Jadi En.Suami jadi wakil saya untuk bertanding...



Makan malam??? Dibuat kat Habour View Hotel dan makanan superb sedap sebab urusetia pandai pilih hidangan... Nyum3~~~ Enjoy makan... =) Seronok sangat-sangat, sebab pertama kali dapat bawa En.Suami ikut sekali.. =) Dan yang paling puas hati, kami balik dengan tangan kosong. Kami balik dengan tangan yang penuh... Hihihi~~~ Rezeki Areej kan??? (^_^) Kesian jugak bila tengok ada kawan-kawan yang lain balik kosong dan tak dapat apa-apa.. Takpe la, rezeki masing-masing...

Hamper yang saya dapat tu adalah dari cabutan bertuah, tempat ke-6 individu dan tempat ke-2 berkumpulan... Jadi paparazi pulak sebab asyik turun naik pentas... Hahhahaha~~~ perasan je lebih... =P


Baju Dinner??? Heheheh~~~ Manfaatkan baju sewaktu kami kahwin dulu... Sayang pulak ada baju tapi berperap dalam almari... Nasib baik  masih muat walaupun dah beranak... Hihihi~~~ Jimatttt duittttt~~~~


Ok lah... Tak tau nak cerita apa... lepas ni saya nak update resipi Lasagna yang saya masak tadi... Yummehhhh~~~~ 

Take Care People... =))

No comments:

Istighfar

ISTIGHFAR, kalimah yang sangat pendek, memiliki makna yang sangat dalam, sangat indah dalam hidup kita dan memiliki 2 makna.

1. Setiap kali kita mengucap Astagfirullahal'adzim, bererti kita memohon ampun dan maaf daripada Allah, minta ditutupkan aib kita. Semakin kerap kita beristighfar, semakin bersihlah kita dari dosa, kesalahan dan keaiban. Sebab itu Allah menyukai hamba yang beristighfar, kerana tak satu pun antara kita yang bersih dari dosa. Maka beristighfarlah agar Allah mengampuni dosa, kesalahan dan menutupi aib kita.

2. Setiap kali beristighfar, bererti kita brsungguh2 mohon daripada Allah agar memperbaiki hidup kita, menguatkan aqidah kita, membuat kita nikmat dalam ibadah khusyuk dan menjadikan akhlaq kita mulia.

Wallahualam~~~