Friday, January 2, 2015

Warna 2015

UPDATE DTULIS OLEH (share blog) : ELDRINE ADDIN BIN AJUS

Kali ini ialah putih... Kenapa pilih putih?? Sebab......... Semua tau yang putih melambangkan suci, bersih, aman, damai, sejahtera dan semua tentang yang baik-baik belaka. Naa..beginilah yang saya inginkan =)). Inilah juga yang dinamakan warna-warna kehidupan.

Namun jika tercalar sedikit terus akan nampak cacat celanya. Jadi haruslah dijaga dengan baik dan istiqamah..Mengejar akhirat dan bukannya dunia lagi...masa dirasakan semakin singkat. Ya..memang semakin terasa singkat. walau apa pun yang terjadi di masa akan datang, harapan telah bersedia sepenuhnya.

No comments:

Istighfar

ISTIGHFAR, kalimah yang sangat pendek, memiliki makna yang sangat dalam, sangat indah dalam hidup kita dan memiliki 2 makna.

1. Setiap kali kita mengucap Astagfirullahal'adzim, bererti kita memohon ampun dan maaf daripada Allah, minta ditutupkan aib kita. Semakin kerap kita beristighfar, semakin bersihlah kita dari dosa, kesalahan dan keaiban. Sebab itu Allah menyukai hamba yang beristighfar, kerana tak satu pun antara kita yang bersih dari dosa. Maka beristighfarlah agar Allah mengampuni dosa, kesalahan dan menutupi aib kita.

2. Setiap kali beristighfar, bererti kita brsungguh2 mohon daripada Allah agar memperbaiki hidup kita, menguatkan aqidah kita, membuat kita nikmat dalam ibadah khusyuk dan menjadikan akhlaq kita mulia.

Wallahualam~~~