Thursday, August 13, 2015

Ketagih Melancong!!!

Oww Yesss!!! Lately saya dapat rasa aura gila melancong dalam diri... WHY??? Sebab saya bukan dilahirkan dalam keluarga kaya... Masa kecik, kalau dapat pergi KL dah happy gila sampai tak boleh tidur malam... Yeke? YESSS...Sebab kami bukan orang kaya, dan nak pergi jauh macam tu adalah mustahil sebab semuanya perlukan wang...

SEKARANG...saya dah besar, dah berkeluarga, dah berkerja.... Saya nak tebus balik segala rasa keinginan zaman kecik... HOLIDAY!!! Selagi mampu, saya dan suami akan bawa keluarga melancong sepuasnya... Selagi Allah limpahkan rezeki kat kami... InsyaAllah akan tercapai... Saya tahu pelajaran saya sekerat jalan je, kerja pun gaji kecik... JADI...Saya berkerja keras untuk capai apa yang saya nak... Saya bukan menadah tangan untuk jadi senang... Berusaha sekuatnya untuk capai apa yang diinginkan, kita akan berjaya...


Cuma satu je pesanan kat semua orang... Bila tengok orang lain senang, jangan terus nak cemburu, nak dengki, nak fitnah... Bukan senang nak jadi senang... Kalau rasa zon sederhana sekarang dah cukup selesa, kehidupan akan terus macam tu... Tapi kalau nak lebih, KELUARLAH dari zon selesa tu dan usaha lebih. Kita manusia dicipta dengan bermacam kelebihan, InsyaAllah ada jalan kalau ada 1000 keinginan... Usaha!!!

HOLIDAY 2015 belum habis lagi... Next Week Honeymoon KRABI, Thailand!!! Tapiiii...saya dah siap beli tiket untuk 2016... SABAH dan KOREA... Hihihi~~~ =P Kebetulan ada tiket murah, jari tu tak boleh nak tahan suruh beli tiket...
Takpe....Selagi kudrat saya dan suami masih mampu untuk mencari rezeki lebih, kami akan berusaha... Siapa tahu apa yang akan jadi masa depan, mungkin dah tak mampu nak melancong lagi... Sekurang-kurang nya dah cukup merasa sekarang... =)

Februari 2016

Ogos 2016

Take Care People... =)

No comments:

Istighfar

ISTIGHFAR, kalimah yang sangat pendek, memiliki makna yang sangat dalam, sangat indah dalam hidup kita dan memiliki 2 makna.

1. Setiap kali kita mengucap Astagfirullahal'adzim, bererti kita memohon ampun dan maaf daripada Allah, minta ditutupkan aib kita. Semakin kerap kita beristighfar, semakin bersihlah kita dari dosa, kesalahan dan keaiban. Sebab itu Allah menyukai hamba yang beristighfar, kerana tak satu pun antara kita yang bersih dari dosa. Maka beristighfarlah agar Allah mengampuni dosa, kesalahan dan menutupi aib kita.

2. Setiap kali beristighfar, bererti kita brsungguh2 mohon daripada Allah agar memperbaiki hidup kita, menguatkan aqidah kita, membuat kita nikmat dalam ibadah khusyuk dan menjadikan akhlaq kita mulia.

Wallahualam~~~