Wednesday, February 3, 2016

Celaru Baju Raya 2016

Ni adalah perkara setiap tahun yang saya buat... Fikir design baju raya... LEPAS TU... entah hantar atau tidak kat kakak tukang jahit... 2014 saya hantar kat Jenny, di Hopoh... Mahallllllll....dan tak berbaloi...

2015 bukan main lagi lukis bagai, tapi saya tak hantar sebab tak jumpa tukang jahit yang pandai jahit baju saya... Padahal 2014 dapat je hantar kan? Memang siap, tapi hampehhhhhh... Langsung tak suka nak pakai sebab tak selesa dan kainnya bergantung sampai atas buku lali... Sapa suruh tinggi sangat? Padan muka... =)

2016... Alhamdulillah... Jumpa jugak tukang jahit baru. Saya kenal dia sebab dia adalah customer yang selalu beli kek dari saya sebelum ni... =) Harga?? Jauh murah dari kedai... Tapi harapan saya, hasilnya cantik dan menawan...

Lukisan hari ni? Jangan komen sebab saya BUKAN fesyen designer... Saya pun tiru dari IG dan design lain dari google... Cuma lukis semula supaya mudah untuk rujukan tukang jahit nanti... =)

Saya lukis semua ni dari pagi... sampai la ke petang... Makin petang, makin buruk rupanya... kihkihkih... =P






Ok bye... Assalamualaikum... =)

No comments:

Istighfar

ISTIGHFAR, kalimah yang sangat pendek, memiliki makna yang sangat dalam, sangat indah dalam hidup kita dan memiliki 2 makna.

1. Setiap kali kita mengucap Astagfirullahal'adzim, bererti kita memohon ampun dan maaf daripada Allah, minta ditutupkan aib kita. Semakin kerap kita beristighfar, semakin bersihlah kita dari dosa, kesalahan dan keaiban. Sebab itu Allah menyukai hamba yang beristighfar, kerana tak satu pun antara kita yang bersih dari dosa. Maka beristighfarlah agar Allah mengampuni dosa, kesalahan dan menutupi aib kita.

2. Setiap kali beristighfar, bererti kita brsungguh2 mohon daripada Allah agar memperbaiki hidup kita, menguatkan aqidah kita, membuat kita nikmat dalam ibadah khusyuk dan menjadikan akhlaq kita mulia.

Wallahualam~~~