Wednesday, June 15, 2016

Ramadhan 2016/1437H

Salam Ramadhan ke 10... Dah 10 hari berlalunya ramadhan, baru sekarang berkesempatan nak update entry... Semoga puasa kita mendapat keberkatan dan dipelihara sebaik-baiknya... 
Esok, 11 Ramadhan... genap 1 tahun calendar Islam pemergian bapa... Rindu sangat-sangat... Tapi Alhamdulillah masih ada emak disisi... Mak pun baru datang semalam. Dah berbulan-bulan mak di Putra Jaya tinggal bersama abang dan adik, menjelang nak raya ni, mak balik awal sikit untuk buat persediaan apa yang patut...

2016 ni, kehidupan saya agak berserabut... Hihi... Ye, berserabut dan tak menentu dan tak teratur... Banyak sangat impian dan cita-cita nak dicapai.. Belum selesai satu, saya dah nak buat lain, belum selesai lain, saya dah tambah baru... Alih-alih, semua tergantung dan ada yang hampir tersungkur... huhu... Sekarang masa untuk slowdown dan atur satu persatu benda yang dah berserabut dan kacau bilau... Pening jugak dibuatnya... -_-

Apa impian yang banyak sangat tu? Banyak sangat dan semuanya BERMODALKAN duit, sebab tu hidup boleh jadi tunggang langgang kalau tak teratur... Benda yang saya buat ni, ibarat nasi seperiuk kecik tapi nak hidangkan buat sekampung... Parah tuuu... Rilek...Rilekkk... Ambil masa untuk stabilkan semula... Dalam hidup ni, kalau kita tak 'gamble' dalam buat keputusan, kita tak kan berjaya... Hihi... Tu lerrr cara saya, pening kejab, pecah kepala kejab... Nanti kalau dah selesai, Allah je tahu perasaan puas hati tu... Reward dari semasa ke semasa... ^_^


Selamat berpuasa... letih ni,... Nak rehat... Assalamualaikum... =)


No comments:

Istighfar

ISTIGHFAR, kalimah yang sangat pendek, memiliki makna yang sangat dalam, sangat indah dalam hidup kita dan memiliki 2 makna.

1. Setiap kali kita mengucap Astagfirullahal'adzim, bererti kita memohon ampun dan maaf daripada Allah, minta ditutupkan aib kita. Semakin kerap kita beristighfar, semakin bersihlah kita dari dosa, kesalahan dan keaiban. Sebab itu Allah menyukai hamba yang beristighfar, kerana tak satu pun antara kita yang bersih dari dosa. Maka beristighfarlah agar Allah mengampuni dosa, kesalahan dan menutupi aib kita.

2. Setiap kali beristighfar, bererti kita brsungguh2 mohon daripada Allah agar memperbaiki hidup kita, menguatkan aqidah kita, membuat kita nikmat dalam ibadah khusyuk dan menjadikan akhlaq kita mulia.

Wallahualam~~~