Friday, September 15, 2017

Hari Ibu untuk Mak


14 May 2017.... Hari ibu sedunia...

Tahun ni rasanya hari ibu paling sunyi... Sebab adik beradik lain semua kerja jauh dan tak ada bersama-sama... Cuma kami anak beranak, kakak dan mak je kat Kuching.

Mak & her faveret... Coklat... :)
Walaupun macam tu... Saya tetap buat sesuatu untuk gembirakan mak... Payah nak ajak mak pergi keluar makan, sebab selera mak lain sikit dan tak banyak benda yang mak suka makan... Yang penting ada sayur, mak ok dah... Hehe...
Jadi, untuk tak memeningkan kepala, kami bawa mak ke Anuar Steamboat... Kat tempat macam tu je mak bebas pilih apa yang dia nak makan... Yang penting semua kenyang... ^_^

Di Annuar Steamboat Jalan Ban Hock
Benda palingggggggg mak gemar makan adalah coklat. Selera mak agak macam budak kecik kan? Hihi... Tapi selera itulah yang turun kepada saya... Saya pun gilakan coklat, sekali duduk sy blh habiskan 1 papan cadbury king size tau... Macam tu lah mak makan coklat kalau dia tak kawal diri... Mana tumpah kuah kalau tak ke nasi... Ngeeeee....
Jadi, untuk dijadikan hadiah, saya tempah sejambak bunga coklat cadbury untuk mak yang di buat khas oleh KLIK>>> Sweet Surprise Kuching <<<

Bouquet coklat, rose & kiwi... =)
Semoga mak gembira dengan apa yang kami buat hari ini... Dipanjangkan umur dan sihat selalu... I love u so much mak... ❤❤❤❤

Areej pun ada hadiah jugak... Hihi

No comments:

Istighfar

ISTIGHFAR, kalimah yang sangat pendek, memiliki makna yang sangat dalam, sangat indah dalam hidup kita dan memiliki 2 makna.

1. Setiap kali kita mengucap Astagfirullahal'adzim, bererti kita memohon ampun dan maaf daripada Allah, minta ditutupkan aib kita. Semakin kerap kita beristighfar, semakin bersihlah kita dari dosa, kesalahan dan keaiban. Sebab itu Allah menyukai hamba yang beristighfar, kerana tak satu pun antara kita yang bersih dari dosa. Maka beristighfarlah agar Allah mengampuni dosa, kesalahan dan menutupi aib kita.

2. Setiap kali beristighfar, bererti kita brsungguh2 mohon daripada Allah agar memperbaiki hidup kita, menguatkan aqidah kita, membuat kita nikmat dalam ibadah khusyuk dan menjadikan akhlaq kita mulia.

Wallahualam~~~